Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy

Følg HFN på facebook

Søk

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Div spm ang Hyundai IX35. EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Div spm ang Hyundai IX35. EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav

Div spm ang Hyundai IX35.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Orjan
Nykommer
Nykommer

Antall Innlegg : 2

Div spm ang Hyundai IX35. Empty
PosteTema: Div spm ang Hyundai IX35.   Div spm ang Hyundai IX35. EmptyOns Apr 10, 2013 5:51 pm

Hei er ny på forumet og tenkte og lufte noen spm til de av dere som kjører Hyundai IX35.
Kjøpte meg en brukt IX35 i november som var kjørt som drosje i Harstad.
Dette er en 2010 mod som nå er gått 190000km.
Har siden jeg kjøpte bilen byttet ut girkassen, mellom akslingen, bakaslingen og hele bakstillingen da dette var utslitt. Merket disse feilene da jeg ikke fikk koplet inn 4trekk systemet og fikk opp feilmld på dette. Nå i vinter opplever jeg at, når jeg kjører på glatt underlag opp bakker med løs snø så spinner høyre forhjul og venstre bakhjul, mens de andre to står i ro. Står fast i bakker da. Er dette normalt på denne modellen?
Når jeg kjører i f.eks rundkjøringer med is så går bilen rett frem og det føles som bakenden slenger på seg, har jevn gass og kjører sakte etter forholdene, er dette noe med 4trekk systemet som gjør det eller er det noe annet som spiller inn?
Har hadd bilen inne nettopp med problemer med styringen, rattet låser seg i ett ørlite øyeblikk ca under ett sekund. Dette er når jeg skal ut av parkeringsplasser hvor det er mye "ratting" frem og tilbake. Får opplyst av verkstedet at de har målt spenningsfall i styringen ( er hvistnok elektronisk styring ) er det noen andre som har opplevd dette?
Har også problemer med soltaket dette åpner seg helt fint, men når jeg skal lukke dette så går det halveis igjen og stopper der, jeg måtte sist hjelpe det igjen med og føre det i lag med elekrtonikken til stengt posisjon.Har ikke gjort dette når det har vært kulde ute, men i en varm garasje hvor bilen har stått over ett døgn. Skulle bare teste dette. :-)
Håper noen av dere kan hjelpe meg og besvare på det som er nevnt og evt kan gi meg tips og veiledning.
Bilen er en 2010 modell premium utgave med 184 hk og automat.

Mvh Ørjan Isaksen
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 381

PosteTema: Re: Div spm ang Hyundai IX35.   Div spm ang Hyundai IX35. EmptyOns Apr 10, 2013 9:32 pm

Hei og velkommen til forumet. Skal prøve å svare på spørsmålene dine.
Angående spinning på ett forhjul og ett bakhjul så kommer det av at du har åpne differ.
Altså IKKE diff. brems. Helt normalt.
Det er flere ting som spiller inn om bilen går rett frem på isete underlag, hvor bra dekk har du og merke? Hvilken hastighet har du ? Går den rett frem ved gasspådrag midt i rundkjøringen eller når du går inn i rundkjøringen uten gasspådrag? Har du målebrev på for og bakstillingen og hva er verdiene? Hvis bakdekkene har bedre grep enn forhjulene vil dette kunne forårsake at bakenden skyver fronten rett frem f. eks hvis dekkene foran er dårlig billig dekk og bak er nye premium dekk.
Det er elektrisk styring på de fleste Hyundai idag, og det har forekommet feil på noen av disse.
Du kan få verkstedet til å smøre opp alle glidepunktene til takluken og kalibrere dette på nytt.
Mulig det kan løse problemet der.
Håper dette var til hjelp.
Til Toppen Go down
Orjan
Nykommer
Nykommer

Antall Innlegg : 2

PosteTema: Re: Div spm ang Hyundai IX35.   Div spm ang Hyundai IX35. EmptyOns Apr 10, 2013 11:50 pm

Hei og takk for kjapt svar. :-)

Har for tiden 4 stk Nokian Hakkapelita 7 SUV på 17" felger. Er ikke sikker på hvor langt disse er rullet, siden de stod på bilen da jeg kjøpte den. Har kjørt demobilen til Biltrend i Harstad og den står på Continental dekk, var en forskjell. Så det kan være at dekkene er utslitt selv om det er mye mønster og pigg igjen.
Verkstedet smurte opp styrestaget/enheten og den er blitt litt bedre, men henger fortsatt av og til. De snakket om og bytte dynamo,batteri og den elektroniske styringen om det ikke fungerte med oppsmøring.
Når det gjelder fart inn i rundkjøringen så er det ca 20-30 km/h. Tråkker jeg etter så drar den bakenden med seg og jeg sladder igjenom. Går helt fint og styre den igjenom. ESPen slår inn og retter opp bilen.
Har dessverre ikke målerbrev på for og bakstillingen men det kan jeg sikkert få hos verkstedet. :-)
Skal forhøre meg med dem på verkstedet om de kan smøre og kalibrere soltaket når jeg tar den inn på årlig service i juni, blir nok ikke behov for soltak her i nord norge med det første. :-)
Ellers så er det en suveren bil og kjøre med utrolig god komfort og en motor som er sterk og tar seg godt frem og slett ikke dårlig når det gjelder forbruk. :-)
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 381

PosteTema: Re: Div spm ang Hyundai IX35.   Div spm ang Hyundai IX35. EmptyLør Apr 27, 2013 12:12 am

Glemte vist deg men det høres ut som en normal bil som kommer litt for fort inn i rundkjøringen på for "dårlige" dekk eller isete underlag. Det kan være ved svært hurtige bevegelser frem og tilbake at elektronikken ikke henger helt med men, skal ikke være sjenerende.Da mener jeg du må provosere styringen mye.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Div spm ang Hyundai IX35.   Div spm ang Hyundai IX35. Empty

Til Toppen Go down

Div spm ang Hyundai IX35.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» PRØVEKJØRT: Hyundai ix35 Premium
» Vurderer kjøp av IX35.