I samarbeid med Soundergy
|
|
| Lyktespylere til IX35'en | |
| | Av | Innlegg |
---|
lassejohan Nykommer
Antall Innlegg : 7 Points : 9 Reputation : 0 Join date : 11.01.2011 Age : 48 Bosted : Narvik
| Tema: Lyktespylere til IX35'en Tir Jan 11, 2011 11:49 am | |
| Har noen en formening om hvordan eller hvilke lyktespylere som kan passe best til å montere på denne bilen? | |
| | | Håvard Administrator
Antall Innlegg : 375 Points : 502 Reputation : 1 Join date : 29.12.2010 Age : 34 Bosted : Gjøvik Job/hobbies : Audioingeniør
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Tir Jan 11, 2011 12:11 pm | |
| - lassejohan skrev:
- Har noen en formening om hvordan eller hvilke lyktespylere som kan passe best til å montere på denne bilen?
For det første, velkommen til forumet! Godt å se at noen vil være med å få igang dette! For det andre, hvis du har blitt eier av en IX 35 må jeg få gratulere deg med nydelig bil. Er det hovedlyktene du trenger spylere til? (dette er ikke standar på bilen? har xenon?) Mvh. Sonique | |
| | | lassejohan Nykommer
Antall Innlegg : 7 Points : 9 Reputation : 0 Join date : 11.01.2011 Age : 48 Bosted : Narvik
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Tir Jan 11, 2011 12:38 pm | |
| har ventet på bilen siden august i fjor (pga. delemangel på premiumutgaven) og endelig fått status på at bilen blir levert nå i januar, og nei det er ikke lyktespylere på denne bilen og derfor heller ikke xenon, og for å ettermontere xenon må man blant annet ha lyktespylere som i seg selv vil være en fordel på vinterstid når disse pærene ikke utvikler varme. Og til slutt håper jeg dette forumet vil blomstre siden jeg ser det er nylig opprettet | |
Antall Innlegg : 375 Points : 502 Reputation : 1 Join date : 29.12.2010 Age : 34 Bosted : Gjøvik Job/hobbies : Audioingeniør
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Tir Jan 11, 2011 12:53 pm | |
| - lassejohan skrev:
- har ventet på bilen siden august i fjor (pga. delemangel på premiumutgaven) og endelig fått status på at bilen blir levert nå i januar, og nei det er ikke lyktespylere på denne bilen og derfor heller ikke xenon, og for å ettermontere xenon må man blant annet ha lyktespylere som i seg selv vil være en fordel på vinterstid når disse pærene ikke utvikler varme.
Og til slutt håper jeg dette forumet vil blomstre siden jeg ser det er nylig opprettet Spennende! Legg ut noen bilder når du får den. Back to the case.. da skjønner jeg godt at du savner xenon! Og ja, for ettermontering trenger du jo lyktespyling. Vet du hvordan selve lykten oppfører seg med xenonpærer? Søkte litt på nettet og finner ikke noe modelltilpasset til bilen ihvertfall. Men et DIY sett er jo alltids en mulighet: spylereVidere kan du jo følge med litt på disse sidene, da det sikkert vil komme mye morsomt til bilen din etterhvert (og muligens xenon utstyr også): SharkRacing Tucson IX35kSpec Tucson IXKDM stuff Tucson All year (må åpnes med internet explorer) Har bestilt fra alle de sidene selv, og kan ikke annet enn å anbefale Lykke til med bilen! Mvh. Sonique | |
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Tir Jan 11, 2011 1:26 pm | |
| Lyktene er det ingen problemer med å sette inn xenon-pærer i, men det er jo ikke automatiske høydenivåregulering i disse lyktene, men som Dypvik Trading AS (impørtør av xenon) sier i lover og regler om xenon ombygging: Hvis man bruker litt sunn fornuft og stiller inn lyktene riktig slik at de ikke blender motgående billister, er sjansen for at noen bryr seg relativ små. Så hovedproblemet er jo da lyktespylere som også er et krav hvis man skal ha xenon.
Men takk for interessante linker, håper det etterhvert kommer litt mer ekstra utstyr til denne bilen siden den ennå er relativ ny på markedet. | |
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Tir Jan 11, 2011 2:02 pm | |
| Riktig riktig.. hadde selv en periode lyst på xenon til Hyundaien min også. Men etter mye om og men la jeg planene på hylla. Går heller for noen litt dyrere Xenon-look pærer. Er selvsagt mer verdt å få ordnet dette på en bil som din. Forøvrig bra at du tenker å gjøre det skikkelig og bruker sunn fornuft, da det ikke er mye som er mer irriterende enn å møte biler med ettermontert xenon som sprer i alle retninger Og mer stash til bilen din kommer det som du sier garantert etterhvert : ) | |
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Fre Feb 11, 2011 10:44 pm | |
| Fått bilen enda? | |
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Man Feb 14, 2011 8:43 pm | |
| Nei, har ennå ikke fått den, men ble fortalt av forhandleren at den kommer mest sannsynlig nå før denne helga :-) | |
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en Tir Mar 22, 2011 9:56 pm | |
| Ja da har jeg hatt bilen i litt over en måned og er strålende fornøyd, den rullet opp på gårdsplassen for første gang 17. februar Har jo ennå vinterdekk på (med pigg) og er noe dekkstøy i kupeen nå når asfalten kom frem, håper det bedrer seg når sommerluggene kommer på, støyer allikevel mindre enn gammelbilen. Det forundret meg litt at Hyundai ikke har varsellys for lavt spylerveskenivå på bilen, men reflekterte litt over dette og prater litt med kompisene. Og vi fant jo ut det til slutt at alle som en uansett bil driter i varsellampen og kjører jo faktisk helt til det ikke kommer noe mer ut av spylerne før man stopper og fyller opp spylervæske, så kanskje Hyundai er føre vare på denne saken. Hyundai har et problem med IX35'en som jeg faktisk erfarte første uka jeg hadde bilen, instrumentpanelet herav lysene og viserne klikker et lite sekund før de kommer til seg selv igjen, noe som skjer helt plutselig og helt vilkårlig. Hyundai er klar over problemet og jobber med å løse saken, foreløpig misstenker de en chip som styrer instrumentpanelet, men er ikke helt sikker ennå siden dette er en periodisk feil. Når de finner ut av dette vil jeg tro det er normal prosedyre å innkalle alle bilene til nærmeste verksted for å utbedre denne feilen. Ellers er jeg helt konge fornøyd med bilen, Premiumen er jo "luksusversjonen" og har mye godt utstyr som jeg ikke trodde jeg ville finne i en Hyundai, pluss at den er helt utrolig romslig inni med tanke på at det ikke ser helt slik ut utenfra, også har den jo klassens største bagasjerom selv at du faktisk finner et reservehjul bak i der på en original 18" felg med 225/55-dekk slik som bilen blir levert på. Nå gjenstår det bare litt stashing, helt til fruen setter ned foten | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Lyktespylere til IX35'en | |
| |
| | | | Lyktespylere til IX35'en | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |