| IX35 Bluetooth problemer og løsning | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
stian73 Nykommer
Antall Innlegg : 3 Points : 5 Reputation : 0 Join date : 28.01.2012
| Tema: IX35 Bluetooth problemer og løsning Lør Jan 28, 2012 7:39 pm | |
| Hei Jeg har problemer med min bluetooth samtalekvalitet. Jeg har Iphone 4 med iOS 5.0.1. Jeg hører alle bra, men oppfattes som meget hakkete. Det er ikke mulig å kjøre en sammenhengende samtale.
Bluetooth kobler til helt fint. Har ikke de problemene som kan leses om på utenlandske forum. Var i kontakt med forhandler. Ble rådet til å skru ned høytalervolumet i tilfelle det kunne være god gammeldags "feedback" som gjorde at det hakket. Forhandler var også usikker på om Iphone 4 var på listen over kompatible enheter. Nevnte noe om en oppdatering som var forventet å komme.
Dette hjalp ikke. Er det noen som har noen tips om mulig løsning på problemet. Gjerne noen fra importør som jeg forventer sitter på førstehåndsinformasjon. Er ellers fornøyd med bilen så det er denne ene saken jeg vil ha ut av verden. Kommer fra handsfree systemet i en V50 så det var en stor nedtur akkurat dette.
Stian
| |
|
| |
Håvard Administrator
Antall Innlegg : 375 Points : 502 Reputation : 1 Join date : 29.12.2010 Age : 34 Bosted : Gjøvik Job/hobbies : Audioingeniør
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning Tir Feb 28, 2012 11:56 pm | |
| Hei, og velkommen til forumet forresten!
Har du funnet noe løsning på problemet? Opplevde også noe tull med bluetooth'en i IX35 da jeg lånte den for en tid tilbake. Hørte da også at det var en software-oppgradering på vei, som alt fantes på markedet i andre land. | |
|
| |
Geir Moderator
Antall Innlegg : 381 Points : 416 Reputation : 9 Join date : 13.01.2012 Age : 50 Bosted : Akershus
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning Ons Feb 29, 2012 12:00 am | |
| Etter det jeg skjønner så har du oppgradert software i navigasjonen stemmer det? | |
|
| |
stian73 Nykommer
| Tema: Status Tir Mar 20, 2012 11:17 pm | |
| Hei Jeg har ikke fått jobbet så mye med å sjekke videre. Det blir bedre en liten stund hvis jeg sletter tilkoblingen hver gang på telefonen og søker opp via bilen med noe jeg mener heter "external device mode" eller noe i den duren.
Når det er sagt så har jeg vel et spørsmål som jeg håper en fra importøren kan svare på. Jeg er overhode ikke avhengig av at denne kommunikasjonen mellom Iphone4 og bilen går via bluetooth. Det er kun funksjonen som er viktig for meg. Det er tilkobling for å lade og spille musikk fra Iphone eller Ipod. Er det mulig å få koblet telefonen til via denne kabelen. Ingenting er vel så sikkert som det som er kablet direkte.
Om jeg har nyeste software eller ikke vet jeg ikke. Bilen har ikke vært på service ennå. Den ble levert direkte til meg uten noen tid i butikken i November 2011, så det er software fra dette tidsrommet som er i.
Jeg håper det enten kommer en oppdatering eller at en kablet løsning er mulig. Dette begynner å irritere meg litt over middels siden jeg har mange time i bil der jeg ønsker å ringe opp kunder osv.
Mvh.
Stian | |
|
| |
Geir Moderator
Antall Innlegg : 381 Points : 416 Reputation : 9 Join date : 13.01.2012 Age : 50 Bosted : Akershus
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning Ons Mar 21, 2012 11:13 pm | |
| Etter det jeg vet støttes ikke Iphone4 i Ix35 men, hvis du skrur tenningen på og trykker og holder knappen som ser ut som ett tannhjul inne i ca 3 sekunder, så viser den hvilken software du har. Hvis du har den nyeste står det 5.1.3. Sjekk dette. | |
|
| |
stian73 Nykommer
| Tema: Software-Hardware Tir Jul 17, 2012 2:56 pm | |
| Hei. Noen som vet om det har kommet noen løsning på dette. Har alltid hatt nyeste software så det er heller ikke der det ligger. Håper å finne en løsning på dette. Er det noe hardware som kan byttes. Jeg syntes det er fantastisk dårlig av Hyundai å bruke Ipod og andre apple produkter i markedsføringen for så å klare å levere systemer der Iphone 4 ikke fungerer mot bilen via bluetooth. Noen som kan hjelpe??
Mvh.
Stian | |
|
| |
Geir Moderator
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning Lør Jul 28, 2012 10:16 pm | |
| Du kan prøve å oppdatere telefonen din. Kan være der det ligger også. | |
|
| |
gateracer Nykommer
Antall Innlegg : 5 Points : 7 Reputation : 0 Join date : 07.07.2012 Age : 47 Bosted : raufoss Job/hobbies : hyundai tekniker Sulland Gjøvik
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning Tor Aug 23, 2012 7:29 pm | |
| Hei! Har hatt en bil med akkurat samme problem.. Fikk den nyeste programvaren nå, 6.5. Etter oppdatering, har det virket knirkefritt!! | |
|
| |
Larsern Nykommer
Antall Innlegg : 2 Points : 4 Reputation : 0 Join date : 16.10.2012
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning Tir Okt 16, 2012 7:31 pm | |
| - Geir skrev:
- Etter det jeg vet støttes ikke Iphone4 i Ix35 men, hvis du skrur tenningen på og trykker og holder knappen som ser ut som ett tannhjul inne i ca 3 sekunder, så viser den hvilken software du har. Hvis du har den nyeste står det 5.1.3. Sjekk dette.
Har kikket og kikket, men finner ikke knappen som ser ut som et tannhjul. Kan du gi litt mer info om hvor jeg finner denne :-) Takk Larsern | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: IX35 Bluetooth problemer og løsning | |
| |
|
| |
| IX35 Bluetooth problemer og løsning | |
|