Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy

Følg HFN på facebook

Søk

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav

Hyundai Coupè GK

Go down 
4 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

Antall Innlegg : 375
Job/hobbies : Audioingeniør

Hyundai Coupè GK - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyFre Aug 12, 2011 1:13 am

Tja, husker ikke helt.. kan se etter i morra. Midtre er en helt standard demper, ikke en katalysator.

Skal hvertfall ha oppunder att orginalanlegget til neste år.. på midten av det sitter det vel en litt spesiell demper, tror de kaller det en super silencer ellernoe slik fint no.
Til Toppen Go down
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Okt 12, 2011 11:07 pm

Skjer det noe her da mr? : )
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

Antall Innlegg : 163
Job/hobbies : Deltid selger & Service-ansvarlig, Elkjøp Express Larvik

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTor Okt 13, 2011 5:10 pm

Jaja, tenkte jeg skulle lage et stort innlegg om at jeg snart legger om til vinterdekk tenkte jeg... Smile

Ja nei det skjer lite. Fant ut tidligere idag at noen har vært borti bilen og lage noen riper på venstre side på fanger forann. Og det spørs hvor mye det blir framover også. Har en Mac jeg skal betale ned på blant annet. Og noe sier meg at registerreim bør skiftes snart. Har runda 91000 og jeg tror ikke den er bytta før.
Til Toppen Go down
ølstadgutten
Nykommer
Nykommer

Antall Innlegg : 4
Job/hobbies : Bilopp hugger

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyMan Okt 24, 2011 11:42 am

alt sånt kan du jo klare selv, er ikke så veldig vannskelig selve jobben medå bytte reima, det som er stress er å holde motoren i "0" når du gjør det, mener å huske at du får kjøpt sånt verktøy på Biltema for en grei penge Smile
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Feb 28, 2012 10:42 pm

Noen som vet om hvor jeg kan skaffe tåkelys? De originale tenkte jeg. Har tenkt på skrapern selvsagt. Men nye eventuelt? Hadde et litt uhell... Det vil si, jeg lånte bilen bort. Også var det en sånn stein på bakken. Litt stor. Og den steien var i veien for bilen. Eller noe slikt... Rolling Eyes Så lykta gikk. Det vil si, jeg har et lite håp om at det kun er et slags deksel med glasset som er knust. Liten skramme på fanger ble det også.

In other news;
- Har passert 100 000 KM. Smile
- Neste uke får den nye skiver og klosser bak. Muligens frostvæske. Samt olje og filter.

Beklager at jeg er relativt stille for tiden. Smile Jeg har mistet mye skrivelysta i det siste. Og det gjelder uansett hvilket forum, eller andre former for skriving. Alt er bra, men er blitt lei skriving tydligvis. Jeg tror jeg trenger en ferie etter mye jobbing i det siste bare. Ferie som i utenlandsferie, ikke forum-ferie. Smile
Til Toppen Go down
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Feb 28, 2012 11:47 pm

Bra du gir lyd fra deg igjen mr Smile Får håpe skrivelysten kommer tilbake snart!

Igjen ville jeg ha hørt med Kspec, har du et delenummer skaffer de det, og som regel til en uslåelig pris.
Ellers så ligger det jo helt sikkert noen sett ute på ebay, men der har du vel sett alt tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTor Mar 01, 2012 11:01 pm

Jeg ser de andre modellene de har tåkelys til, ligger på omtrent 5-600,-. Så er vel det samme med GK. Litt dyrt.. Da er det nok like greit å skaffe her til lands, brukt eventuelt.
Til Toppen Go down
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTor Mar 01, 2012 11:13 pm

iHouse skrev:
Jeg ser de andre modellene de har tåkelys til, ligger på omtrent 5-600,-. Så er vel det samme med GK. Litt dyrt.. Da er det nok like greit å skaffe her til lands, brukt eventuelt.

Ja, du vil nok ikke betale norske priser for nye hvertfall.. dama skulle ha gummilista under ene døra til GK'n sin. 3500,- pr stykk norsk pris.. 200,- pr stykk fra Kspec, havner på 900,- med frakt og moms. Syke syke Norge.
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTor Mar 01, 2012 11:30 pm

Det stemmer vel at det ikke er noe moms på deler for øvrig? Betaler vel kun fortolling på 200,- eller noe slikt? Smile

Jeg tviler på at det går ann, men jeg har en kompis som skaffer svinbillige deler fordi faren jobber på Hellanor eller noe slikt. Så jeg betaler nå 1200 for skiver og klosser, begge sider bak. Skulle jeg skaffet det via mekonomen selv, så hadde det vel kostet meg mellom 2 og 3 tusen. Men jeg tviler på de skaffer slike deler.
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptySøn Mar 18, 2012 9:17 pm

Gud så deilig det er å bare cruise ut på tørre veier, brukbart varmt ute og sola skinner/er på vei ned. Very Happy

Krysser fingrene for at alt går bra på EU iløpet av Mars (skulle egentlig vært i Februar).
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Apr 25, 2012 1:51 pm

EU-kotrnoll... gikk ikke bra. Blir ferdig på verksted idag etter 3 dager. Og de vil koste meg omtrent 7500,-! En del med bremser, samt ytre endeledd begge sider foran og en liten eksoslekkasje.

Men noen som vet hvor bra det funker å fjerne eksospotta bak? Altså bare strakt rør fra siste katalysator (?) og en endestuss, men ikke eksospotte. Er snakk om kun for lyden sin skyld, selvom man kanskje får en liten hestekreft ekstra(?). Men vil ikke ha for jævlig lyd heller. Og tenkte å muligens splitte eksosen så jeg får på begge sider. Smile Fort gjort for noen få hundrelapper det. Men vet at det ikke funker bra om man blir tatt i teknisk kontroll eller EU-kontroll selvsagt. Smile
Til Toppen Go down
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Apr 25, 2012 2:16 pm

iHouse skrev:
EU-kotrnoll... gikk ikke bra. Blir ferdig på verksted idag etter 3 dager. Og de vil koste meg omtrent 7500,-! En del med bremser, samt ytre endeledd begge sider foran og en liten eksoslekkasje.

Men noen som vet hvor bra det funker å fjerne eksospotta bak? Altså bare strakt rør fra siste katalysator (?) og en endestuss, men ikke eksospotte. Er snakk om kun for lyden sin skyld, selvom man kanskje får en liten hestekreft ekstra(?). Men vil ikke ha for jævlig lyd heller. Og tenkte å muligens splitte eksosen så jeg får på begge sider. Smile Fort gjort for noen få hundrelapper det. Men vet at det ikke funker bra om man blir tatt i teknisk kontroll eller EU-kontroll selvsagt. Smile

Katalysatoren din sitter helt foran, rett under manifolden. Du mener sikkert fra midtre demper (eller mer teknisk en resonator) og ut. Det kommer til å støye mer enn du setter pris på.. ville gått for en sportsdemper på slutten i såfall. Når det gjelder effekt er det svært lite å hente på eksosanlegg fra en NA motor (altså uten turbo eller kompressor).

Jeg har jo 2,5" hele veien (med dempere selvsagt), og effektmessig er nok dette bare en fordel ved svært høye turtall. Trolig er motstanden i eksosanlegget helt feil for lavere turtall, noe som påvirker effekten negativt. Min støyer også såpass mye at jeg trolig kommer til å bytte tilbake til originalannlegget i løpet av sommeren. Er vel bare et under at onkel blå ikke har klaget enda.

Men men, litt morro skal man ha det Very Happy er en del som må ta seg selv i å snu seg etter en Hyundai sånn den er nå hvertfall.
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Apr 25, 2012 2:22 pm

Vet at kat sitter foran ved manifold ja. Men mente det var en til under, men det er da som du sier midtre demper/resonator det heter. Jepp er nok tilnærmet 0 å hente i kraft. Er garantert ikke noe man vil merke nei. Men får se da. Er snakk om litt rør og pakninger til ikke for mange kroner. Så om det blir for høyt/fælt så er det jo bare å sette på dempern igjen som uansett må fikses før kommende EU-kontroller og slikt. Smile
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Jun 12, 2012 7:39 pm

Jaja. Brukt over 10 000,- siste månder på denne bilen da. Sad
Men satser på å ENDELIG ha den Eu-godkjent på freddan nå. Har vært en del med bremser, litt annet og noe eksos. Samt at jeg har vært sykemeldt og litt lat.

Gjort noen små modifikasjoner da. Smile

Forann
Hyundai Coupè GK - Page 2 DSC03662

Flytta ned skiltnummer, samt fjernet oblatet. Ny grill. Dette er bare en test. Skal kutte ut en som passer mer perfekt og sitter ordentlig.

Bak

Før
Hyundai Coupè GK - Page 2 DSC03672

Hyundai Coupè GK - Page 2 DSC03673

Etter
Hyundai Coupè GK - Page 2 DSC03674

Hyundai Coupè GK - Page 2 DSC03675

Tips til hvor jeg kan skaffe senterkapslene til de originale 16-tommerne? Har funnet med Tuscani-merker diverse steder. Har ikke vært hos skraphandlern enda da.

Ellers vaska jeg og polerte vinterfelgene (de som originalt er 16" sommerfelger) her om dagen da. Smile Ble ganske bra. Men er fortsatt noen mørke områder bak eikene jeg ikke fikk fjerna. Skulle hatt en bedre felgrens. Har desverre ikke tatt bilder av det.
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Jun 12, 2012 7:51 pm

Når tiden er inne for dekkskifte igjen (måtte det være leeeenge til), så tenkte jeg å ta en overhaling av sommerfelgene. Er jo blitt litt merker og slikt i de. Så etter inspirasjon fra denne videoen så hadde jeg tenkt å gjøre noe med det! Smile

Til Toppen Go down
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTir Jun 12, 2012 10:00 pm

Ser jo bra ut det her. Kommer en del uønskede kostnader i tide og utide (for det meste) når man har bil dessverre Wink
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyTor Jun 14, 2012 10:00 am

Da har jeg bestilt et par billige småting, fra England, som skal heve utseende bittelitt. Ikke store greiene, men dere vil få se når varene kommer. Smile
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Jun 20, 2012 11:37 pm

Ble ikke godkjent nå heller... Får satse på at ny lambda-sensor fikser biffen! Billigste her i Norge kostet 1600,- ink mva. Så jeg bestilte på ebay fra England. Kostet 600 med frakt. Samme vare. Kommer muligens moms og fortolling, men har likevel spart en del iallefall. Kommer også som sagt en del annet småtteri fra Ebay kommende dager/uker. Smile

En vare er mottat allerede. Må bare tilpasses litt før jeg tar bilder og legger ut. Wink Håper jeg rekker det imorgen!
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 381

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyLør Jun 23, 2012 12:13 am

Hva var eksos verdiene?
Til Toppen Go down
Håvard
Administrator
Administrator
Håvard

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyFre Jul 13, 2012 7:59 pm

Ja nå venter vi på bilder da! What a Face
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyLør Jan 26, 2013 2:29 am

Ja i dag hadde jeg endelig litt tid til overs. Er blitt en så forferdelig opptatt mann! Smile

Har ikke skjedd så mye siden sist. Har bestilt ny del fra England igjen siden det ikke hjalp med den jeg bestilte sist.

Har installert Xenon i tåkelyset. Men ene pæra er gått. Får av en eller annen grunn ikke bestilt via ebay. Får bare feilmelding uansett hvilket sett jeg bestiller. Men skal få ordna det snart. Men det som er litt rart og synd er at jeg tydeligvis har litt for kraftig strøm i bilen. Målte 14,1 volt på pæra til nærlyset. Så pærene går litt fort i stykker.

Har fortsatt ikke fått ordna med felgene, men det tenkte jeg å begynne med nå veldig snart.

Har vel egentlig ikke noe bilde av noe. Men får se om jeg får ordna noe etter hvert. Har egentlig ikke hatt PC på flere måneder. Fram til nå! Smile
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyOns Jun 19, 2013 12:34 am

Liten update.

Mista skiltene etter å ha ble tatt i kontroll for kort tid siden. Var jo ikke EU- godkjent da motorlampa lyste. Fikk den på verksted, og de fant jo ingenting. Så sletta feilkode og godkjente. Men lampa lyste jo som vanlig etter noen dager igjen. Så sure 1400 kroner i påskiltingsgebyr pluss verkstedutgifter det der.. Men skiltene er på igjen da iallefall. Smile

Har nettopp bestilt sentrallåsdriver da jeg har problemer med låsen. 2500 skulle de ha på merkeverksted. Bestilte heller original fra eBay til 200 (pluss 200 i frakt) jeg. Wink Samt en ny låsesylinder til bakluka da den heller ikke funker. 150 kroner fra FourGreen.com (pluss 200 i frakt her og).

Ellers er det vel lite nytt å melde. Skal forsåvidt forsøke å få polert snart, må bare kjøpe puter og selve produktene (har maskin).

Hadde forøvrig vært veldig kult å prøve å få til Plasti Dip i matt svart da! Exclamation

Bilde fra Mars til slutt (trykk for større):
Hyundai Coupè GK - Page 2 Th_DSC045122
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyLør Jun 22, 2013 5:35 pm

Hvilken feilkode ligger det i minne på ecu?
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyLør Jun 22, 2013 6:24 pm

P0133 er den som har vært hele tiden. P0325 har også vært noen ganger.
Har byttet ut begge O2-sensorene. Ingen eksoslekkasje.

Har bestilt Polish og pads fra Scholl. Kommer vel til uka, så da satser jeg på å få lakkrenset og polert bilen. Er jeg heldig så får jeg sentrallåsdriveren og/eller låsesylinder til bagasjelokk til uka (kommer fra USA og Sør Korea). Når det er ferdig, så blir jeg letta. Smile
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 EmptyFre Jun 28, 2013 11:21 pm

Feilkodene tilsier at det er lekkasje men, har du kont. ledningsnettet?
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hyundai Coupè GK   Hyundai Coupè GK - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Hyundai Coupè GK
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Hyundai Coupè RD 1,6 FX
» Melonen's Hyundai Tuscani 1.6L (coupe)
» Hyundai coupe 2003 fra 1,6 til 2
» 1998 Hyundai Coupe
» Min Hyundai Coupe 2002 V6 :)