flamm79 Nykommer
Antall Innlegg : 9 Points : 18 Reputation : 1 Join date : 24.08.2015
| Tema: Bremseskiver , kjørt 1000km allerede 5-10% slitasje Ons Okt 14, 2015 8:51 pm | |
| Bremseskivene ble byttet av forhandler ved kjøp i Aug. Nylig ved kjøring i høy hastighet merket jeg veldig vibrasjon i ratte.. meget ubehagelig i 120 km på E18. De tok bilen inn.. klødde seg godt i hode når du fortalte meg at det allerede var 5-10% slitasje. De byttet selvfølgelig bremseskiver. Jeg prøvde å forklare at dette var en av barnesykdommene til i40 (De er ikke aut. Hyundai forhandler). men de vil jo "fikse" dette selv:) Så får se hvor lenge de nye varer da! Noe andre med lignende problem etter såpass kort tid?
| |
|
harald Meget aktiv
Antall Innlegg : 108 Points : 154 Reputation : 0 Join date : 03.03.2014 Age : 73 Bosted : Helle Telemark. Job/hobbies : Vestmar ProductionAS. Data/Musikk/ Filmer
| Tema: Re: Bremseskiver , kjørt 1000km allerede 5-10% slitasje Søn Nov 08, 2015 10:38 pm | |
| På min i 40 Automat har jeg skiftet skiver 3 ganger, 1.gang 17000km. 2.gang ca. 55ooo km. 3.gang 7800km. Klossene holder ikke ca 17000km i snitt!! Skal ha bilen inn i morgen for bytte av klosser på bakhjula. Samt garanti på tidligere saker.!!!!!!!!! Ryggekamera (nr.5?) Sensorfeil bak/foran ( 10./11.!!) Regnsensor svikt igjen. blinking i lys frontlys, og hakking synkront i radio. Kommer og går. Vakkel i noe!!! Adaptivt lys v.side def. pære ok. Alt over er gjengangere!!! MEN!!!! Nå er det begynt i drivlinjen! KM stand =101558km. Ved gasspådrag går turtallet opp til 4-4,500 rpm. Saakte kommer farten etter!! (Som slitt clutch med manuell kasse!) Det siste er ikke noe gøy! Lurer på når det blir satt inn byttedeler som holder mål?? Det er tross alt 5 års garanti som gjelder de deler som blir byttet. Be verkstedet å gå over alle delene i caliperene. Samt sjekke skivene for sleng/balanse. Alternativt bytte skiver/komplette calipere. Håper du får orden på din bil og! Fin bil når alt virker!!! | |
|
Keth-Inger Nykommer
Antall Innlegg : 7 Points : 16 Reputation : 1 Join date : 22.09.2015
| Tema: Ser i forumet her at jeg har hatt så godt som alle feil som Harald har beskrevet. Har en i40, Premium aut 2012 modell.Hittil har jeg hatt garantireparasjoner for nærmere 200.000,-. AFSL-problemet har vært en gjenganger, det samme med sensorer. Ons Nov 11, 2015 8:45 am | |
| - harald skrev:
- På min i 40 Automat har jeg skiftet skiver 3 ganger, 1.gang 17000km.
2.gang ca. 55ooo km. 3.gang 7800km. Klossene holder ikke ca 17000km i snitt!! Skal ha bilen inn i morgen for bytte av klosser på bakhjula. Samt garanti på tidligere saker.!!!!!!!!! Ryggekamera (nr.5?) Sensorfeil bak/foran ( 10./11.!!) Regnsensor svikt igjen. blinking i lys frontlys, og hakking synkront i radio. Kommer og går. Vakkel i noe!!! Adaptivt lys v.side def. pære ok. Alt over er gjengangere!!! MEN!!!! Nå er det begynt i drivlinjen! KM stand =101558km. Ved gasspådrag går turtallet opp til 4-4,500 rpm. Saakte kommer farten etter!! (Som slitt clutch med manuell kasse!) Det siste er ikke noe gøy! Lurer på når det blir satt inn byttedeler som holder mål?? Det er tross alt 5 års garanti som gjelder de deler som blir byttet. Be verkstedet å gå over alle delene i caliperene. Samt sjekke skivene for sleng/balanse. Alternativt bytte skiver/komplette calipere. Håper du får orden på din bil og! Fin bil når alt virker!!! | |
|
Keth-Inger Nykommer
Antall Innlegg : 7 Points : 16 Reputation : 1 Join date : 22.09.2015
| Tema: Re: Bremseskiver , kjørt 1000km allerede 5-10% slitasje Fre Nov 04, 2016 10:53 am | |
| Jeg har klaget på skjev slitasje på dekk, samt veldig mye bremsestøv i felgene fra vi kjøpte bilen i 2012. Når det gjelder bremsestøv i felgene har jeg nesten ikke noe lenger. Dette ble betraktelig mye bedre etter at jeg skiftet til uorginale skiver og klosser. | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Bremseskiver , kjørt 1000km allerede 5-10% slitasje | |
| |
|