Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 Slitte bremseklosser / ulik slitasje

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyMan Aug 12, 2013 10:34 am

Jeg har kjørt ca 45000 km med min i40 1,7 manuell de siste 18 mnd. Mye langkjøring med "normal" bruk av brems . . . .

Etter å ha fått en høyfrekvent ulyd fant forhandler ut at det er slitte bremseklosser.

Etter å ha konfrontert med Hyundai sentralt - opplyser forhandler at dette er normal slitasje da det er relativt myke klosser på denne modellen og at dette ikke går på garanti.
Kostnaden for byttet er ca 2300,-.

Dette er første gang jeg opplever at bremseklosser har en levetid på 45'.
Andre biler jeg har hatt har jeg kjørt 80' + før bytte av klosser.

Har noen andre opplevd det samme?


Sist endret av Sid den Man Aug 19, 2013 4:51 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 50
Bosted : Akershus

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyMan Aug 12, 2013 8:35 pm

Har skiftet bremseklosser på 40-50,000km på I40. Dette annses som normalt.
Det er ikke bare Hyundai som sliter klosser fort. Nyeste Honda Accord har også skiftet klosser på 30-35,000km og det er sikkert flere.
Er enig at bremseklossene burde holdt lenger og har selv hatt biler jeg har kjørt 100,000km på klossene. Min ex Hyundai Accent 2007 gikk 49000km i mitt eie og ca. 2/3 utslitte klosser.
Til Toppen Go down
smyre
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 18
Points : 33
Reputation : -1
Join date : 09.09.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyMan Aug 12, 2013 10:11 pm

Belle skrev:

...
Etter å ha konfrontert med Hyundai sentralt - opplyser forhandler at dette er normal slitasje da det er relativt myke klosser på denne modellen og at dette ikke går på garanti.
Kostnaden for byttet er ca 2300,-.

Dette er første gang jeg opplever at bremseklosser har en levetid på 45'.
Andre biler jeg har hatt har jeg kjørt 80' + før bytte av klosser.

Har noen andre opplevd det samme?
Har en 1,7d aut som også har begynt å lage lyd på ca 30k, tenkte å få dette sjekket på nær forestående service. Synes prisen var drøy for skifte av klosser, men aner ikke hva originalklosser koster - og så er det jo et spm. om timeprisen verkstedet har.
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyMan Aug 19, 2013 4:55 pm

Har byttet bremseklosser i dag og ser at det er svært ulik slitasje på innerste vs ytterste kloss på samme kaliper.

De innerste klossene er begge utslitt - mens de ytterste klossene er mye mindre slitt - kanskje 50%. Dette gjelder begge sider foran. Fortsatt mener forhandler at dette er normal slitasje - på denne modellen - og at jeg må forvente det samme om nye 45'.

Hurra for Hyundai . . . .
Til Toppen Go down
smyre
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 18
Points : 33
Reputation : -1
Join date : 09.09.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyTir Aug 20, 2013 9:15 am

Noe er det jo med alle biler, har en nabo med E-klasseerfaring som tilsier at bilen bygges opp på ny i Norge via garantien Rolling Eyes 

Nysgjerrig: Byttet du  klosser selv?  Hvis ja; er det noe spesielt mekk eller grei skuring?

Sid skrev:
Har byttet bremseklosser i dag og ser at det er svært ulik slitasje på innerste vs ytterste kloss på samme kaliper.

De innerste klossene er begge utslitt - mens de ytterste klossene er mye mindre slitt - kanskje 50%. Dette gjelder begge sider foran. Fortsatt mener forhandler at dette er normal slitasje - på denne modellen - og at jeg må forvente det samme om nye 45'.

Hurra for Hyundai . . . .
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyTir Aug 20, 2013 9:58 am

smyre skrev:
Noe er det jo med alle biler, har en nabo med E-klasseerfaring som tilsier at bilen bygges opp på ny i Norge via garantien Rolling Eyes 

Nysgjerrig: Byttet du  klosser selv?  Hvis ja; er det noe spesielt mekk eller grei skuring?

Sid skrev:
Har byttet bremseklosser i dag og ser at det er svært ulik slitasje på innerste vs ytterste kloss på samme kaliper.

De innerste klossene er begge utslitt - mens de ytterste klossene er mye mindre slitt - kanskje 50%. Dette gjelder begge sider foran. Fortsatt mener forhandler at dette er normal slitasje - på denne modellen - og at jeg må forvente det samme om nye 45'.

Hurra for Hyundai . . . .
Tja - hvor mye skal det være på en ny bil? Her er historikken etter 18 mnd

- Byttet hovedlykter - to ganger
- Byttet pærer i fjernlys - hvitere lys skal gjøre underverker med dårlig fjernlys - ifølge forhandler, som ikke engang gidder å prøvekjøre selv for å se hvor fantastisk gode fjernlysene er på denne modellen!
- Vibrasjon i dashboard - senter - løs klips
- Byttet ratt - skinn flasser
- Lys i navigator ikke mulig å dimme
- Parkeringssensor frem byttet
- Taklist løs - byttet
- Byttet dempere på bakluke - klarer fortsatt ikke å løfte luka
- Bremseklosser ujevnt slitt - byttet
- Airbag bak - løs - skal byttes
- Ny vibrasjonslys foran venster - ikke lokalisert på to forsøk

Fortsettelse følgere . . . ?

Bremseklosser byttet av forhandler - tidsbruk på faktura 0,8 timer.

Til Toppen Go down
smyre
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 18
Points : 33
Reputation : -1
Join date : 09.09.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptySøn Sep 01, 2013 7:01 pm

Hei

Du har tydeligvis fått mer enn meg, har som deg akkurat byttet frontlys, ryggesensor bak og sensor/nivåføler for spylervæske. Oppsiden er at dette fikset uten diskusjon, nedsiden er at dette tar meg tid.

Siden dette er en ny modell har jeg tatt høyde for at det kan være "noe", men siden bilenen hadde én eier før oss hadde jeg vel trodd at barnesykdommene var sjekket ut.

Er ikke skremt bort fra Hyundai, men etter å ha prøvekjørt en Mazda 6 med 175 HK diesel må jeg innrømmer at det må større motor til i i40 for at det skal bli bil nr. 1 i familien. Som bil nr. 2 derimot kan jeg leve med ytelsene.

Sid skrev:
smyre skrev:
Noe er det jo med alle biler, har en nabo med E-klasseerfaring som tilsier at bilen bygges opp på ny i Norge via garantien Rolling Eyes 

Nysgjerrig: Byttet du  klosser selv?  Hvis ja; er det noe spesielt mekk eller grei skuring?

Sid skrev:
Har byttet bremseklosser i dag og ser at det er svært ulik slitasje på innerste vs ytterste kloss på samme kaliper.

De innerste klossene er begge utslitt - mens de ytterste klossene er mye mindre slitt - kanskje 50%. Dette gjelder begge sider foran. Fortsatt mener forhandler at dette er normal slitasje - på denne modellen - og at jeg må forvente det samme om nye 45'.

Hurra for Hyundai . . . .
Tja - hvor mye skal det være på en ny bil? Her er historikken etter 18 mnd

- Byttet hovedlykter - to ganger
- Byttet pærer i fjernlys - hvitere lys skal gjøre underverker med dårlig fjernlys - ifølge forhandler, som ikke engang gidder å prøvekjøre selv for å se hvor fantastisk gode fjernlysene er på denne modellen!
- Vibrasjon i dashboard - senter - løs klips
- Byttet ratt - skinn flasser
- Lys i navigator ikke mulig å dimme
- Parkeringssensor frem byttet
- Taklist løs - byttet
- Byttet dempere på bakluke - klarer fortsatt ikke å løfte luka
- Bremseklosser ujevnt slitt - byttet
- Airbag bak - løs - skal byttes
- Ny vibrasjonslys foran venster - ikke lokalisert på to forsøk

Fortsettelse følgere . . . ?

Bremseklosser byttet av forhandler - tidsbruk på faktura 0,8 timer.

Til Toppen Go down
andersjoh
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 6
Points : 10
Reputation : 0
Join date : 05.12.2012

Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje EmptyLør Sep 07, 2013 11:24 am

Det ser nesten ut som jeg også må regne med nye bremseklosser snart da, etter som de må byttes så tidlig, rundt 40-50000 km. synes jeg er litt tidlig.

Bilen min har snart godt 40000 km, Kun hatt problemer med, Sensor forran på bilen. Pluss jeg har klaga på Knirke lyder i midtkonsol. Det eneste jeg har hatt av problemer til nå. Har 2012 mod.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty
PosteTema: Re: Slitte bremseklosser / ulik slitasje   Slitte bremseklosser / ulik slitasje Empty

Til Toppen Go down
 
Slitte bremseklosser / ulik slitasje
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bytte av bremseklosser
» Bremseskiver , kjørt 1000km allerede 5-10% slitasje

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: i40-
Gå Til: