Må nesten starte med at min kunnskap om bil er minimal, men jeg har en Hyundai Elantra 97-modell 1,5 GE (tror jeg det var)
Har merket fra dag 1 at det har vært noe rart med lysene på denne, for når begge parklys-lampene foran fungerer, så er det umulig å bare sette på park. Nærlysene står på hele tiden. Men når pæra til venstre parklys gikk, så var det plutselig mulig å bare sette på parklys - men til gjengjeld kommer ikke nærlysene på automatisk når jeg starter bilen
Saken er den at jeg har montert på 2 ekstra fjernlys og koblet opp disse slik at når jeg setter på fjernlysene, så skal de også komme på.
Har koblet meg inn på ledningen som går inn til "fjernlysdelen" av ene hovedlykta som styrestrøm for reléet. Når jeg vrir lysbryteren til posisjonen der fjernlysa fungerer, så fungerer alt helt normalt.
Men når jeg enten vrir lysbryteren til park, eller til 0, så lyser de ekstra fjernlysene - også når tenninga er helt av. Det er faktisk spenning til hovedlyktene til enhver tid, men er tydeligvis ikke nok til at de lyser.
Er det noen som har peiling på hva dette er? Selv holder jeg en liten knapp på selve lysbryteren ved rattet.