Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Elektrisk feil...? EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Elektrisk feil...? EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Elektrisk feil...? EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Elektrisk feil...? EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Elektrisk feil...? EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Elektrisk feil...? EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Elektrisk feil...? EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Elektrisk feil...? EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Elektrisk feil...? EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 Elektrisk feil...?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
msmodig
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 2
Points : 4
Reputation : 0
Join date : 21.05.2011

Elektrisk feil...? Empty
PosteTema: Elektrisk feil...?   Elektrisk feil...? EmptyLør Mai 21, 2011 9:06 pm

Må nesten starte med at min kunnskap om bil er minimal, men jeg har en Hyundai Elantra 97-modell 1,5 GE (tror jeg det var)

Har merket fra dag 1 at det har vært noe rart med lysene på denne, for når begge parklys-lampene foran fungerer, så er det umulig å bare sette på park. Nærlysene står på hele tiden. Men når pæra til venstre parklys gikk, så var det plutselig mulig å bare sette på parklys - men til gjengjeld kommer ikke nærlysene på automatisk når jeg starter bilen

Saken er den at jeg har montert på 2 ekstra fjernlys og koblet opp disse slik at når jeg setter på fjernlysene, så skal de også komme på.

Har koblet meg inn på ledningen som går inn til "fjernlysdelen" av ene hovedlykta som styrestrøm for reléet. Når jeg vrir lysbryteren til posisjonen der fjernlysa fungerer, så fungerer alt helt normalt.

Men når jeg enten vrir lysbryteren til park, eller til 0, så lyser de ekstra fjernlysene - også når tenninga er helt av. Det er faktisk spenning til hovedlyktene til enhver tid, men er tydeligvis ikke nok til at de lyser.

Er det noen som har peiling på hva dette er? Selv holder jeg en liten knapp på selve lysbryteren ved rattet.
Til Toppen Go down
iHouse
Moderator
Moderator
iHouse


Antall Innlegg : 163
Points : 196
Reputation : 0
Join date : 07.02.2011
Age : 33
Bosted : Larvik
Job/hobbies : Deltid selger & Service-ansvarlig, Elkjøp Express Larvik

Elektrisk feil...? Empty
PosteTema: Re: Elektrisk feil...?   Elektrisk feil...? EmptyMan Mai 23, 2011 1:36 am

Hmmm...

Tror ekstra fjernlys skal kobles opp på denne måten:
Elektrisk feil...? 1000M

Har du gjort det slik? Får du forsøkt hvordan lysene virker hvis du kobler ut de ekstra lysene? Da finner du jo ut om koblingen er feil eller om det er noe feil med det opprinnelige systemet.
Til Toppen Go down
msmodig
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 2
Points : 4
Reputation : 0
Join date : 21.05.2011

Elektrisk feil...? Empty
PosteTema: Re   Elektrisk feil...? EmptyTir Mai 24, 2011 10:18 pm

Takk for svar iHouse Smile

Fikk kobla de riktig til slutt, Viste seg at fjernlysene på Hyundaien er jordstyrt, var rett og slett derfor det ble krøll.

Kjøpte en ferdig pakke med ledninger og hele pakka som det i teorien bare var å koble til iht til fargene på ledningene, men disse settene er jo tilrettelagt for biler med lys som styres med "pluss-polen". Ved å bytte om på pluss og minus på 85 og 86 fungerte alt knirkefritt.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Elektrisk feil...? Empty
PosteTema: Re: Elektrisk feil...?   Elektrisk feil...? Empty

Til Toppen Go down
 
Elektrisk feil...?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Elektrisk passasjersete
» Elektrisk passasjersete
» Bytte caliper og skiver bak på i40 med elektrisk brekk.
» Elektriske feil???
» Erfaringer ang feil på i40?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: Elantra-
Gå Til: