Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
AFLS-problem + en del andre problemer EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
AFLS-problem + en del andre problemer EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 AFLS-problem + en del andre problemer

Go down 
3 posters
AvInnlegg
lhansen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 12
Points : 18
Reputation : 0
Join date : 21.02.2012

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyOns Nov 14, 2012 8:55 pm

Hei!

Jeg har da samme problem som mange andre med min i40 Premium: AFLS-lyset lyser nærmest konstant. Crying or Very sad

Noen som vet hva løsningen er, og om løsningen som tilbys idag virkelig fikser problemet? Jeg bor veldig langt unna nærmeste verksted, så vil unngå å reise frem og tilbake flere ganger for å løse dette problemet...

I tillegg har jeg følgende andre problemer som jeg lurer på om andre har og evt løsning:
- dempere til bakluke er alt for svake, så bakluke lukkes med et smell hver gang
- soltak (stoffdelen) åpner seg ikke helt med en gang. Det gjenstår ca 10 cm som åpnes med et smell etter ca 1 minutt


Mvh,

Leif Tore
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 49
Bosted : Akershus

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Nov 16, 2012 8:28 pm

Hei. Løsningen på afls problemet er å bytte lampene og omprogrammere styreenheten i bilen. Dette kurrerer problemet men, du må inn og lese av feilkoder først før lampene bestilles.
Dette fordi det kan hende at det bare er en lampe som er ødelagt og den andre kan repareres.
Demperne er litt svake og kunne vært stivere men, her finnes det ingen erstatning som jeg vet om. Angående soltak problematikken er dette en garantisak. Si ifra til verkstedet om dette når du leverer den for feilkode lesing på afls. Dette skal ikke fungere sånn.
Til Toppen Go down
lhansen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 12
Points : 18
Reputation : 0
Join date : 21.02.2012

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Nov 16, 2012 8:59 pm

Geir skrev:
Hei. Løsningen på afls problemet er å bytte lampene og omprogrammere styreenheten i bilen. Dette kurrerer problemet men, du må inn og lese av feilkoder først før lampene bestilles.
Dette fordi det kan hende at det bare er en lampe som er ødelagt og den andre kan repareres.
Demperne er litt svake og kunne vært stivere men, her finnes det ingen erstatning som jeg vet om. Angående soltak problematikken er dette en garantisak. Si ifra til verkstedet om dette når du leverer den for feilkode lesing på afls. Dette skal ikke fungere sånn.

Ok, tusen takk for svar! Smile
Til Toppen Go down
rogge32
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 8
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 23.02.2012
Bosted : oslo

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Nov 16, 2012 11:12 pm

Hei.

Jeg har også hatt problemer med afls, men fikk nye frotlys på garanti. Men har ikke hatt problem med taket.
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 49
Bosted : Akershus

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Nov 16, 2012 11:37 pm

Problemer med taket er etter det jeg har forstått ikke vanlig på disse bilene, men noen ganger skjer det feil også hos Hyundai. Very Happy
Til Toppen Go down
lhansen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 12
Points : 18
Reputation : 0
Join date : 21.02.2012

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Nov 16, 2012 11:40 pm

Geir skrev:
Problemer med taket er etter det jeg har forstått ikke vanlig på disse bilene, men noen ganger skjer det feil også hos Hyundai. Very Happy

Nei, jeg har heller ikke hørt om andre som har det. Derfor jeg spurte her for å finne ut om dette var noe enkelt jeg kunne fikse selv. Bor som sagt laaaaaangt unna nærmeste forhandler - så prøver så godt jeg kan å finne "enkle" løsninger. Wink

Når det er sagt så er jeg jo sykt godt fornøyd med min i40!

Leif Tore
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 49
Bosted : Akershus

AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer EmptyFre Nov 16, 2012 11:44 pm

Skjønner godt at du er fornøyd med i40 dette er en herlig bil. Gjør vel ingenting å kjøre en tur i en sånn bil. Cool
Til Toppen Go down
Sponsored content





AFLS-problem + en del andre problemer Empty
PosteTema: Re: AFLS-problem + en del andre problemer   AFLS-problem + en del andre problemer Empty

Til Toppen Go down
 
AFLS-problem + en del andre problemer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problemer med GPS
» Problemer...
» Problemer med eksosrensesystemet
» kupe vifte problemer.
» Pris på årsservice

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: i40-
Gå Til: