| Fjernlys i40 | |
|
+9lhansen IvarTaxi Oddball AndersW Nille71 pioneer1 Geir Håvard Sid 13 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
lhansen Deltagende
Antall Innlegg : 12 Points : 18 Reputation : 0 Join date : 21.02.2012
| Tema: Re: Fjernlys i40 Tir Mai 08, 2012 10:32 am | |
| Hei! Da har jeg tatt den lange turen sørover til min forhandler Veimo & Molde i Verdal. Her fikk jeg uten kostnad byttet fjernlyspærer, samt justert lysene. Så nå er det bare å vente på mørketiden slik at jeg får testa. Men i tunneler synes jeg faktisk at jeg kunne merke forskjell med de nye pærene. Uansett: takk til forhandler som kjapt ga meg tilbudet om pærebytte! Håper uansett Hyundai Norge vil vurdere å ettermontere Xenon-lys som fjernlys i i40'n. En så god bil burde ikke skjemmes av en slik "feil"... Leif Tore | |
|
| |
autolights Nykommer
Antall Innlegg : 3 Points : 3 Reputation : 0 Join date : 20.05.2012
| Tema: Xenonkit fra Autolights Søn Mai 20, 2012 3:32 pm | |
| Har etter henvendelser fra et par Hyundai-forhandlere fått spesialtilpasset et xenonkit til Hyundai i40 (fungerer også på i30). Settet har blitt montert på rundt 10 biler med meget positiv respons! Legger med link under:
autolights.no/products/hyundai-i30-i40-fjernlys | |
|
| |
lhansen Deltagende
| Tema: Re: Fjernlys i40 Søn Mai 20, 2012 3:36 pm | |
| - autolights skrev:
- Har etter henvendelser fra et par Hyundai-forhandlere fått spesialtilpasset et xenonkit til Hyundai i40 (fungerer også på i30). Settet har blitt montert på rundt 10 biler med meget positiv respons! Legger med link under:
autolights.no/products/hyundai-i30-i40-fjernlys Hvordan blir det med evt bortfall av garanti ved montering av dette settet? | |
|
| |
autolights Nykommer
| Tema: Re: Fjernlys i40 Søn Mai 20, 2012 3:54 pm | |
| Dette er et sett som har blitt laget på forespørsel fra Hyundai, det skulle derfor forundre meg at de etter å selv montere i biler ugyldiggjør garantien. | |
|
| |
lhansen Deltagende
| Tema: Re: Fjernlys i40 Søn Mai 20, 2012 4:02 pm | |
| - autolights skrev:
- Dette er et sett som har blitt laget på forespørsel fra Hyundai, det skulle derfor forundre meg at de etter å selv montere i biler ugyldiggjør garantien.
Flott - her bestilles! Det følger med pærer i kit også? | |
|
| |
autolights Nykommer
| Tema: Re: Fjernlys i40 Søn Mai 20, 2012 4:29 pm | |
| Følger med 2 pærer, to tennere custom for Hyundai og to pæreholdere lik den som sitter i fjernlysene nå :-) | |
|
| |
AJ Nykommer
Antall Innlegg : 1 Points : 1 Reputation : 0 Join date : 21.05.2012
| Tema: Re: Fjernlys i40 Man Mai 21, 2012 8:46 pm | |
| Kjøpte en ny i40 for ikke så lenge siden, da var dette en av de tingene jeg tok opp med selger. Beskjeden han gav meg var at dette var noe Hyundai jobbet med. Han har nå gitt beskjed om at Hyundai har begynt å bestille og ettermontere nye lykter/lys i i40.
Ble lovet å få montert nye lys innen rimelig tid, hadde litt problem med å få levert nok nye lykter.
Håper dette kommer til å løse problemet! | |
|
| |
Sid Deltagende
Antall Innlegg : 26 Points : 37 Reputation : -1 Join date : 10.02.2012
| Tema: Re: Fjernlys i40 Fre Mai 25, 2012 8:23 am | |
| - AJ skrev:
- Kjøpte en ny i40 for ikke så lenge siden, da var dette en av de tingene jeg tok opp med selger.
Beskjeden han gav meg var at dette var noe Hyundai jobbet med. Han har nå gitt beskjed om at Hyundai har begynt å bestille og ettermontere nye lykter/lys i i40.
Ble lovet å få montert nye lys innen rimelig tid, hadde litt problem med å få levert nok nye lykter.
Håper dette kommer til å løse problemet! Mener du at Hyundai vil endre fjernlysene (H7-innsatsene)? Tidligere i denne tråden er det referert informasjon fra Hyundai Norge der de ikke har planer om å gjøre noe med fjernlysene, men kun vil utbedre feilen på de adaptive nærlysene. Slik jeg har forstått det har forbedring av fjernlysene bestått i kraftigerer H7-pærer, montering av ekstralys, eller som noen skriver i denne tråden, bytte ut H7, med Xenon-kit. Jeg har forøvrig ventet siden januar på nye innsatser for nærlysene - så "innen rimelig tid" er et ganske vidt begrep. | |
|
| |
Geir Moderator
Antall Innlegg : 381 Points : 416 Reputation : 9 Join date : 13.01.2012 Age : 50 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Fjernlys i40 Lør Mai 26, 2012 12:22 am | |
| - Sitat :
- Jeg har forøvrig ventet siden januar på nye innsatser for nærlysene - så "innen rimelig tid" er et ganske vidt begrep.
Det problemet med de adaptive nærlysene har tatt litt tid og det kommer stort sett av att vi nå venter på generasjon 3 lamper. Generasjon 2 som skulle være problemløseren viste seg og være like svake på det punktet dessverre. Dette har da medført til imellomtiden att enda flere biler har fått problemer med dette og ventelista på nye lamper har blitt lengre. Det er mange biler og det tar litt tid før de får produsert nok lamper. Har forøvrig montert siste versjon lamper på en bil og den virker som den skal nå. Må dessverre ha litt tålmodighet her. | |
|
| |
_mx5_rune_ Deltagende
Antall Innlegg : 23 Points : 28 Reputation : 1 Join date : 24.05.2012 Age : 36 Bosted : Troms
| Tema: Re: Fjernlys i40 Lør Mai 26, 2012 1:08 pm | |
| Noen som vet om dette problemet gjelder modeller som leveres ny i disse dager, eller er denne upgraden utført på disse bilene? | |
|
| |
rogge32 Nykommer
Antall Innlegg : 8 Points : 8 Reputation : 0 Join date : 23.02.2012 Bosted : oslo
| Tema: Re: Fjernlys i40 Man Mai 28, 2012 9:20 pm | |
| mine adaptive front lys virker ikke som dem skal, så jeg venter på nye. Er det noen som vet om det er stor mulighet for at jeg da får, siste utvikling av front lys. eller vil jeg få samme utgave som jeg har? | |
|
| |
Geir Moderator
Antall Innlegg : 381 Points : 416 Reputation : 9 Join date : 13.01.2012 Age : 50 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Fjernlys i40 Ons Mai 30, 2012 10:28 pm | |
| Den typen som du har altså den gamle selges ikke lenger, de trakk de tilbake. Alle lamper som bestilles nå er den nye typen. Selv om du bestiller lamper med det gamle delenr. vil dette automatisk gå over til det nye delenr. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Fjernlys i40 | |
| |
|
| |
| Fjernlys i40 | |
|