Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Dekkslitasje på bakdekk. EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Dekkslitasje på bakdekk. EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 Dekkslitasje på bakdekk.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
harald
Meget aktiv
Meget aktiv



Antall Innlegg : 108
Points : 154
Reputation : 0
Join date : 03.03.2014
Age : 72
Bosted : Helle Telemark.
Job/hobbies : Vestmar ProductionAS. Data/Musikk/ Filmer

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyFre Aug 12, 2016 11:00 pm

Hallo!
Igjen hvor lenge var Adam i paradis???
Hadde bilen inne til 120 000km service før ferien.
En stor dyr service, hvor jeg plusset på 2 punkter.
Innvendig motorvask/inspeksjon av oljesugesil.
Samt flushing av automatkassen.
Begge deler ble så QMI behandlet på nytt.
Samt ac.ble renset /vacumert/trykktestet og ny olje/kjølevæske på fylt.
Mao hele bilen ble helsjekket. (13000 Kr. kostet det)

Div. sensorer/ starterkalott/kamera/bremseklosser/alle hjul byttet. Samt venstre kalliper og handbrekkmotor/øvre bremselys.
førersetetrekk byttet på garanti.
Det ble nå 59/60 gang med garantisaker!!

Bilen gikk meget bra til/fra Danmark. Samt kippturen i Tyskland.  
Like etter hjemkomst gikk lufta ut av venstre bakhjul.
Fylte på luft. Ok. For mønster etc. så bra ut.
Men dekket ble flatt etter kort tid.
Jekket opp og tok av hjulet.
Det var da kantslitt på innsiden ned i korden!!!
Slitasjen var ca. 3mm bred og rundt hele dekket.
Helt i kanten av side/ytterkant av mønsteret.
Dette er 2.gang dette har skjedd.
Bakdekk er kjørt 5000 km.
Nye dekk foran. Framdekk satt på bak.
Verksted tok 4hjulskontroll alt ok. (grønne tall)
Men da med tom bil.
Har last i bagasje innvirkning på målingen?
Har ca. 150kg. last. Trykk i dekk  2.4 bar.

Kan det være skader på akseltapp/lagring.
Har byttet lagrer bak /venstre side 2 ganger.

Skal ha "garanti besøk" nr. 60/61 når de har fått inn delene.
Slitte kuleledd i forstilling. Dørklinke førerside . Dempere bakluke .
Samt "øyevipper" lyktespyling (for nte gang)
Og noen ledninger/plugger til hovedlykter ,som fremdeles blinker avog til.(Fødselsfeil)
Samt måling av dieselforbruk. Har nå økt til 8,5 dl/mila.
Vil ta garanti test på NAF og se hva de finner!
Selv om jeg er fornøyd med "mitt" verksted.
Ha alle en fin helg/sensommer!
Til Toppen Go down
Thale
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 3
Points : 4
Reputation : 1
Join date : 15.08.2016

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyMan Aug 15, 2016 2:39 pm

Hei Harald.
Kjenner jeg blir ordentlig irritert for din del, og nervøs på egne vegne, når jeg leser om alle garantisakene du har hatt med i40. Vi kjøpte vår første i40 i februar i år, og allerede dag 2 sluttet ryggekameraet å virke. Etter 5 uker til ble vi hentet av Viking 2 dager på rad, Årsak; alle varsellamper blinket, turtelleren fløy vilt opp og ned, servoen sluttet å virke, speedometeret sluttet å virke... De klarte ikke å finne feilen eller Hyundai klarte ikke levere delen. Vi fikk opptil flere forklaringer, så vet ikke hvem jeg skal tro på..
Etter at vi hadde eid bilen i 12 uker, så hadde den stått 7 av dem på verksted. Da fikk vi faktisk omlevering, og en bil med teknikk-pakken (vi hadde pluss-pakken fra tidligere). Den hadde gått 12.000 km, men det var OK for oss. Men etter en liten stund kuttet ryggekameraet ut her også, og grillen på den er så stygg at fyyy! Fargen bare flakker av.
Både feilen på den første bilen og feilen med grillen her sier de "at de aldri har sett på en Hyundai tidligere". Jeg vil anta at det bare er bullshit, har mistet hele trua på både Hyundai og forhandler. Vi har krevd kjøpet hevet og klaget forhandler inn til Forbrukerrådet, da de ikke gir oss noe klart svar på kravet om heving. De sier bare at de skal rette opp feilen, men jeg står på at de får ta tilbake bilen. Jeg vil ikke ha ansvaret for å selge den dritten videre. I tillegg har vi tatt saken til media, så det kommer en sak der det stilles spørsmål om Hyundai har store problemer med bilene sine...? Vår sak kan jo overhodet ikke sammenlignes med din, men har du vurdert å ta dette ut i media? Bil er jo en stor investering for folk, og når en kjøper ny bil, så forventer en jo å ikke måtte kjøre til verkstedet i hytt og pine. Det er i alle fall derfor vi kjøper ny bil...
Til Toppen Go down
harald
Meget aktiv
Meget aktiv



Antall Innlegg : 108
Points : 154
Reputation : 0
Join date : 03.03.2014
Age : 72
Bosted : Helle Telemark.
Job/hobbies : Vestmar ProductionAS. Data/Musikk/ Filmer

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyMan Aug 15, 2016 10:06 pm

Hallo! Jeg har rett nok fått plunder etter veien med dertil Viking hjelp.
Men det var  tett dieselfilter . Pungtering . Samt på kjørsel bakfra. Fikk kun ødelagt bakluke døra.
Dette er jo noe bilen ikke kan noe for.
Ellers så er nok min bil en mandagsbil! Men den stopper i alle fall ikke.
Er meget fornøyd med mitt verksted.
De vil ha bilen inn for ny 4hjulskontroll ,nå med arbeidskassene i lasterommet.
Har 1 I 20 her i huset. Går som ei klokke!
Før det En I 30,som jeg og var kjempefornøyd med !
De har dessverre slitt med I 40 . Min har lavt serie nr. (derav mye feil?)
Det er det samme som har gått igjen. Måvel være tomme for Kamera/ Sensorer/Frontlykter snart??
Det bør komme forbedrete deler snart vel?
Heving etter kjøpsloven kan være litt "trikki"
De har rett til å rette på feilen. (3.gang-over og ut)
Er enig i at det er lite gøy med ny bil som stopper/stadig feil, som ikke løses.
Men mitt verksted har virkelig stilt opp og lagt mye arbeide i å løse  sakene hitentil.
Håper du kommer i mål,og får en løsning du blir fornøyd med !
Har du vært i kontakt med andre Hyundai verksted / NAF.
Kan være greit med 2. nye øyne for å se på saken.
Har ikke hatt de feila du har (gudskjelov!!)
Gi tilbakemelding om status på din sak!
Ha en fin dag !
Til Toppen Go down
Thale
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 3
Points : 4
Reputation : 1
Join date : 15.08.2016

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTir Aug 16, 2016 7:49 am

God morgen Harald :-)
Ja, kan være en vanskelig sak med heving. I denne saken blir det egentlig et definisjonsspørsmål. Vi mener at de har hatt en rekke muligheter til å få bilen til å funke 100%, og at omleveringen er et av forsøkene på å gi oss en bil som fungerer. Mens forhandler mener at med ny bil så begynner man på nytt.. Vi har klaget de inn til Forbrukerrådet, så de er på saken nå. Vi har i tillegg konferert med advokat hele veien, og han mener at vi burde få heve kjøpet, da omleveringen er et av forsøkene på å rette opp. Vi tar det i Forbrukerrådet først, blir vi ikke enig der så blir det FTU. Blir vi ikke enig der, så tar advokaten det videre. Jeg koker over hele bilkjøpet og kjenner at dette er LANGT unna forventningene til en bil til over 400.000. Jeg godtar ikke at jeg må ta ansvaret for å selge videre en bil jeg ikke kan si noe positivt om, og som jeg selv ikke stoler på. Det har jeg ikke samvittighet til.
Forhandler tilbyr seg å rette opp, problemet ligger ikke der for vår del. Vi bare godtar ikke alle garantisakene og turene til verksted med en ny bil. Så da får vi se hva slags løsning vi kommer til :-)
Til Toppen Go down
shizzle
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 72
Points : 110
Reputation : 2
Join date : 18.08.2013

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTor Aug 18, 2016 8:46 pm

Hei Thale

Jeg har hatt min I40 i ca 3 år nå...Og det har som du og Harald vært inn og ut av verksted utallige ganger!!!

Jeg kjøpte tilnermet ny bil for at ha et forutsigbart bilhold, men sådan har det dsv. langt fra været...

Parksensorer - ryggekamera - navienhet - ratt - panoramatak - gearkasse - clutch - div sensorer - høytalerer - lamper foran og bak med mere er skiftet. Hva er det for noe skrammel?? Har aldrig hørt om lign., det er da FULDSTENDIG urimlig!

Til trods for ny gearkasse og clutch, er gearskiftet forsat ikke som forventet. Trangt og vondt i de lave gear (spec mellem 1. og 2.)
Hyundai Norge henviser bare til forhandler, og forhandler vil ikke anderkende problemet!
Nu er mine 5 års garanti ferdige.
Har mest lyst til at selge bilen, men det er jo som du sier vanskelig at selge en bil som man intet positivt har at sige om. I tillegg har den jo fallt så mye i verdi, at det er latterligt!!
Har lyst til at gå til media jeg også... Hvem har du kontaktet og har du fått noe respons ??
Mvh
Martin Pedersen


Til Toppen Go down
Thale
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 3
Points : 4
Reputation : 1
Join date : 15.08.2016

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTor Aug 18, 2016 9:13 pm

Hei. Så synd å høre at du har så store problemer. Virker dessverre som om mange har det sånn..? Kan det være flere på denne siden som kan være interessert i å fortelle om sin sak tro? Jo flere vi blir, jo bedre sak og jo mer press på Hyundai for å rydde opp. Jeg jobber med en sak, men kanskje vi skal ta det per Mail? :-)
Til Toppen Go down
shizzle
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 72
Points : 110
Reputation : 2
Join date : 18.08.2013

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTor Aug 18, 2016 10:53 pm

Sendte deg pm (her på forummet)
Til Toppen Go down
harald
Meget aktiv
Meget aktiv



Antall Innlegg : 108
Points : 154
Reputation : 0
Join date : 03.03.2014
Age : 72
Bosted : Helle Telemark.
Job/hobbies : Vestmar ProductionAS. Data/Musikk/ Filmer

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyOns Aug 31, 2016 11:33 pm

Siste nytt!!!
4 hjuls-kontrollen ble gjort på nytt.
Denne gangen med 80 kg i lasterommet.
Da ble det ett annet resultat gitt!
Er jo litt forundret at 80 kg + fører gir så store utslag!!
Fant da og slark i hjul lager bak.
Så nå er garantibesøk nr. 65 !!
Til Toppen Go down
shizzle
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 72
Points : 110
Reputation : 2
Join date : 18.08.2013

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTor Sep 01, 2016 8:41 am

Thale: Ang. Evt.Sak til media, så er jeg helt klart med på den! Kontakt meg gjerne
Mvh
Martin
Til Toppen Go down
RoyAS
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 23.09.2011

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Frustrert over I40   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTir Sep 06, 2016 9:00 am

Hei! Sitter i samme situasjon med garanti som utløper i oktober, mine problemer har vært Mange alt fra spyler dyser (deksler) som har falt av 10-12 ganger, rust rund bakvindu tangstag som måtte byttes, ratt som har blitt skifta pga av flassing, blå skjerm 5 ganger, ryggekamera 3 ganger, sensorer rund baut som har pipi, stort sett vært uheldig med min bil, men god bil å kjøre (ikke eie) Jeg har bestilt NAF garanti utløpstest ;-) Blir med til media da verkstedet jeg har brukt og kjøpt bilen har fulgt forferdelig dårlig opp garantisaker (Skotvedt Oslo som nå er Auto Elite Ensjø)
Til Toppen Go down
shizzle
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 72
Points : 110
Reputation : 2
Join date : 18.08.2013

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyOns Sep 21, 2016 3:01 pm

RoyAS & Thale; Har dere tatt vare på arbeidsordre for alle verkstedsbesøk? Det er vel greit og ha som "bevis" om man skal lage en sak til media?
RoyAS; Hvordan gikk det med din NAF-test?
Nu har min bremscaliper h.s. bak gået i stykker ( verksted i morgen v/ Auto Elite Ensjø), v.s. bak ble defekt i fjor! Den gikk da på garanti, men nå er bilen over 5 år, så da er det vel bare at punge ut... Men det er vel ikke en slite-del?Noen andre som har hatt problem med bremse caliper?
Til Toppen Go down
RoyAS
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 23.09.2011

Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. EmptyTor Sep 29, 2016 1:00 pm

Nei har ikke alle arbeidsordre som er blitt gjort på bilen men dette kan man vel få en utskrift av?
Garantiutløpstesten avdekket "kun" slark i venstre bærearm/kule foran, dette er skiftet.
Var også utslitte skiver foran selv om bilen ikke hadde passert 60 000km men det fikk jeg ikke på garanti, så her leter jeg etter et sted som er rimeligere en Auto Elite Ensjø som skal ha kr.5841,- for jobben. ( noen som har tips her?)
Var også rust på brakket under sjåfør side som går på garanti.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dekkslitasje på bakdekk. Empty
PosteTema: Re: Dekkslitasje på bakdekk.   Dekkslitasje på bakdekk. Empty

Til Toppen Go down
 
Dekkslitasje på bakdekk.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Eksterm dekkslitasje på bakaksel

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: i40-
Gå Til: