Heisann,er ny på forumet her og ny førstegangs eier av Hyundai. For to dager siden kjøpte jeg en 2012 modell i40,utrolig fin bil som er god å kjøre og pen å se på men det har dukket opp noen småting som er til irritasjon. Det første jeg merket var at det kom en skarp hyle/skrape lyd fra girkassa når jeg bremser på girene. Når bilen står på tomgang og står i fri kan man høre en skrangle lyd fra under bilen,men så fort man trykker inn clutchen forsvinner lyden. Disse to tingene henger jo sammen vil jeg tro og jeg tipper det kan være trøstelageret som er slitt. Snakket med bilselgeren der jeg kjøpte bilen å dette skal fikses uten kostnader. Det neste jeg merket meg var det ekstremt nærmest trafikk farlige fjernlyset på bilen. Det er skremmende dårlig å som andre har erfart så er de stilt inn altfor høyt,men dette skulle også fikses av Mobile der jeg kjøpte bilen. Etter noen timer bak rattet har det nå kommet en knirkelyd fra he....te! Den kommer fra dashbordet øverst i høyre hjørne ved vinduet. Virker som dashbordet å vinduet ligger å gnir mot hverandre,utrolig irriterende! Minner om isopor mot glass... Jeg har prøvd å klemme dashbordet ned om det skulle sitte litt løst,lyden blir borte der å da men kommer tilbake etter litt dumper i veien. Har lest at noen nevnte en slags brakett som satt løst som har forårsaket samme problemet på andre i40'r. Ellers er jeg strålende fornøyd med bilen og synes det var dumt at dette skulle bli første inntrykket av bilen. Håper alt dette blir fikset fortest mulig av forhandler så jeg kan bli en 100% fornøyd Hyundai i40 eier.