Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Skinnratt som flasser EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Skinnratt som flasser EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Skinnratt som flasser EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Skinnratt som flasser EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Skinnratt som flasser EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Skinnratt som flasser EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Skinnratt som flasser EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Skinnratt som flasser EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Skinnratt som flasser EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 Skinnratt som flasser

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Apr 29, 2013 2:29 pm

Noen her som har hatt problemer med at skinnet på rattet flasser av? Har en i40 premium hvor det ser ut som om rattet er flere år gammelt allerede.(Er nok et fenomen som oppstår når man bruker varme på rattet).
Til Toppen Go down
Rufus07
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 9
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 16.08.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Apr 29, 2013 4:32 pm

Høres ikke bra ut og skal vel ikke forekomme. Dette ville jeg tatt opp med leverandør umiddelbart. Info om hva denne sier, event hva Hyundai sier, hadde vært interessant.
Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Apr 29, 2013 4:46 pm

Rufus07 skrev:
Høres ikke bra ut og skal vel ikke forekomme. Dette ville jeg tatt opp med leverandør umiddelbart. Info om hva denne sier, event hva Hyundai sier, hadde vært interessant.

Skal ha bilen på service om 1 uke og vil ta det opp men Hyundai da. Gir en tilbakemelding straks de har tittet på det.
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyTir Apr 30, 2013 10:08 am

Har opplevd det samme - flasser av det ytterste tynne laget.

Rattet ble byttet av forhandler.

En ikke uvanlig feil.
Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyTir Apr 30, 2013 10:18 am

JimE skrev:
Har opplevd det samme - flasser av det ytterste tynne laget.

Rattet ble byttet av forhandler.

En ikke uvanlig feil.

Stemmer, det er det ytterste laget som flasser av. Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med dette problemet.Tok det lang tid før du fikk byttet rattet?
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyTir Apr 30, 2013 1:33 pm

Heffalompen skrev:
JimE skrev:
Har opplevd det samme - flasser av det ytterste tynne laget.

Rattet ble byttet av forhandler.

En ikke uvanlig feil.

Stemmer, det er det ytterste laget som flasser av. Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med dette problemet.Tok det lang tid før du fikk byttet rattet?


Forhandler aksepterte dette med en gang og byttet rattet raskt. Heller ingen leveringstid - gjelder sikker mange andre.

De kan vanskelig forsøke å bortforklare dette - slik de gjør med feks langlysene. . . .

Hvordan Hyundai kan levere slike lys er meg en gåte . . . . . jeg har lommelykt som lyser bedre . . .
Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyTir Apr 30, 2013 1:51 pm

JimE skrev:
Heffalompen skrev:
JimE skrev:
Har opplevd det samme - flasser av det ytterste tynne laget.

Rattet ble byttet av forhandler.

En ikke uvanlig feil.

Stemmer, det er det ytterste laget som flasser av. Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med dette problemet.Tok det lang tid før du fikk byttet rattet?


Forhandler aksepterte dette med en gang og byttet rattet raskt. Heller ingen leveringstid - gjelder sikker mange andre.

De kan vanskelig forsøke å bortforklare dette - slik de gjør med feks langlysene. . . .

Hvordan Hyundai kan levere slike lys er meg en gåte . . . . . jeg har lommelykt som lyser bedre . . .
Høres lovende ut :-) Ang langlysene er er det nok ikke mange som er uenig med deg. Ja, kanskje jeg skal montere et par lommelykter på grillen :-) Har du bedt om å få dette utredet?
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyTir Apr 30, 2013 1:58 pm

Heffalompen skrev:
JimE skrev:
Heffalompen skrev:
JimE skrev:
Har opplevd det samme - flasser av det ytterste tynne laget.

Rattet ble byttet av forhandler.

En ikke uvanlig feil.

Stemmer, det er det ytterste laget som flasser av. Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med dette problemet.Tok det lang tid før du fikk byttet rattet?


Forhandler aksepterte dette med en gang og byttet rattet raskt. Heller ingen leveringstid - gjelder sikker mange andre.

De kan vanskelig forsøke å bortforklare dette - slik de gjør med feks langlysene. . . .

Hvordan Hyundai kan levere slike lys er meg en gåte . . . . . jeg har lommelykt som lyser bedre . . .
Høres lovende ut :-) Ang langlysene er er det nok ikke mange som er uenig med deg. Ja, kanskje jeg skal montere et par lommelykter på grillen :-) Har du bedt om å få dette utredet?

Mange gangen . . . første gangen noen dager etter jeg hentet ut bilen.

Motargumentene har vært mange fra forhandler.
- "Nærlysene er så bra at fjernlysene virker svakere"
- Fjærnlysene må bare justeres - lyser for høyt
- Vi kan kanskje sette inne sterkere pærer (Osram Nightbreak el noe sånt . . )
- Forresten hvis vi setter inn disse pærene blir reflektor ødelagt over tid . .
- Ja hvis du ønsker kan vi sette inn Xenon - selv om det er ulovlig pga for sterkt lys (lysmengde). Vi skal bare ha betalt 2500 for dette....
- Ja vi kan montete ekstralys - hvis du betaler
- Vi kan ikke dekke kostnadene for deg - for da må vi gjøre det for alle andre vi har solgt til

Kanskje den beste kommentaren ...

Nei - ingen av våre ansatte har selv prøvekjørt en bil med Xenon-lys . . . . .

Som du forstår er jeg ganske oppgitt og ikke minst skuffet over forhandleren og Hyundai Norge.

Grenser til svindel spør du meg - reklamerer med "Intelligensen i i40 tar belysning et skritt videre"

- synd de glemmer å si at skrittet er bakover!
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 50
Bosted : Akershus

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyFre Mai 03, 2013 11:08 pm

Det er dessverre sånn att fjernlyset er for dårlig på i40 og burde vært xenon også men, hvis det er det eneste sem er feil på bilen er vel ikke det så galt. Kjøp ett xenon kitt og bygg om. Ellers så er det flere som er blitt fornøyd etter pæreskift til f.eks. Osram sine sterkeste pærer. Den forhandleren som har sagt att de ødeleger reflektoren etter en stund tar feil og vet ikke hva de prater om. Reflektorer ødeleges av varme og osram eller phillips sine pærer blir ikke varmere enn vanlige pærer men, de lyser hvitere derav sterkere.
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyLør Mai 04, 2013 1:01 am

Geir skrev:
Det er dessverre sånn att fjernlyset er for dårlig på i40 og burde vært xenon også men, hvis det er det eneste sem er feil på bilen er vel ikke det så galt. Kjøp ett xenon kitt og bygg om. Ellers så er det flere som er blitt fornøyd etter pæreskift til f.eks. Osram sine sterkeste pærer. Den forhandleren som har sagt att de ødeleger reflektoren etter en stund tar feil og vet ikke hva de prater om. Reflektorer ødeleges av varme og osram eller phillips sine pærer blir ikke varmere enn vanlige pærer men, de lyser hvitere derav sterkere.

Mulig jeg har for høye forventninger - men jeg synes ikke det er urimelig at nye biler i dag leveres med akseptable fjernlys.
Synes heller ikke det burde være nødvendig å "oppgradere" med uorginalt utstyr som forringer garanti.

Side jeg kjøpte bilen jan 2012 har jeg hatt bilen inne på verksted for:
- bytte xenon-lykter to ganger pga feil med AFLS
- nye H7 pærer med hvitere lys (mer lys?)
- byttet ratt pga skinn som flasser
- vibrasjon/skrangling i dashbordet
- byttet dempere på bakluke
- byttet parkeringssensor foran
- bytte list/rail på taket

Mange småting - men det er kanskje slik det er/skal være??

Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Mai 06, 2013 12:31 am

Bra lys på en bil er noe av av det viktigste for sikkerheten.Ja, selvfølgelig bør det være i orden helt uavhengig om dette er den eneste feilen bilen har eller ei.Det bør etter min mening ikke være noen som helst diskusjon om hva man selv kan gjøre for å ordne dette problemet, da dette bør være i orden i utgangspunktet.Skal klage på lysene selv og anbefaler alle andre om å gjøre det samme.Kanskje de til slutt gir etter? Det bør de gjøre!

Belle skrev:
Geir skrev:
Det er dessverre sånn att fjernlyset er for dårlig på i40 og burde vært xenon også men, hvis det er det eneste sem er feil på bilen er vel ikke det så galt. Kjøp ett xenon kitt og bygg om. Ellers så er det flere som er blitt fornøyd etter pæreskift til f.eks. Osram sine sterkeste pærer. Den forhandleren som har sagt att de ødeleger reflektoren etter en stund tar feil og vet ikke hva de prater om. Reflektorer ødeleges av varme og osram eller phillips sine pærer blir ikke varmere enn vanlige pærer men, de lyser hvitere derav sterkere.

Mulig jeg har for høye forventninger - men jeg synes ikke det er urimelig at nye biler i dag leveres med akseptable fjernlys.
Synes heller ikke det burde være nødvendig å "oppgradere" med uorginalt utstyr som forringer garanti.

Side jeg kjøpte bilen jan 2012 har jeg hatt bilen inne på verksted for:
- bytte xenon-lykter to ganger pga feil med AFLS
- nye H7 pærer med hvitere lys (mer lys?)
- byttet ratt pga skinn som flasser
- vibrasjon/skrangling i dashbordet
- byttet dempere på bakluke
- byttet parkeringssensor foran
- bytte list/rail på taket

Mange småting - men det er kanskje slik det er/skal være??

Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 50
Bosted : Akershus

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Mai 06, 2013 3:09 pm

Jeg er fullstendig enig at det burde vært bedre fjernlys på i40 men så lenge fabrikken ikke kommer med en løsning eller godkjenner en løsning så er det ikke så mye forhandlerne får gjort. Bare å klage på det så skjer det kansje noe.
Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Mai 06, 2013 8:37 pm

Geir skrev:
Jeg er fullstendig enig at det burde vært bedre fjernlys på i40 men så lenge fabrikken ikke kommer med en løsning eller godkjenner en løsning så er det ikke så mye forhandlerne får gjort. Bare å klage på det så skjer det kansje noe.

Det er nettopp forhandleren som bør ta affære! Det er tross alt de som har forbindelser til produsent og som selger et produkt som ikke fungerer som det skal.Dette er tross alt snakk om et alvorlig problem. Så lenge det går ut over sikkerheten bør det jo absolutt være i både produsent og forhandlers interresse å gjøre noe.
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 50
Bosted : Akershus

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyTir Mai 07, 2013 11:30 pm

Forhandleren er bare ett mellomledd mellom kunden og importør. Det er importøren som har kontakt med produsenten og som må gå videre med det. Forhandlerne kan bare rapportere til importør.
Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyOns Mai 08, 2013 12:07 am

Geir skrev:
Forhandleren er bare ett mellomledd mellom kunden og importør. Det er importøren som har kontakt med produsenten og som må gå videre med det. Forhandlerne kan bare rapportere til importør.

FEIL! Selvfølgelig kan en hvem som helst bilforhandler kontakte både importør og produsent for å rette klager. Det kan jo du og jeg også! Jeg tror du forstår at sakens kjerne ikke er hvem som skal gjøre hva, men at Hyundai bør levere lys som gir sikker kjøring.
Til Toppen Go down
Sid
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 26
Points : 37
Reputation : -1
Join date : 10.02.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyOns Mai 08, 2013 9:27 am

Heffalompen skrev:
Geir skrev:
Forhandleren er bare ett mellomledd mellom kunden og importør. Det er importøren som har kontakt med produsenten og som må gå videre med det. Forhandlerne kan bare rapportere til importør.

FEIL! Selvfølgelig kan en hvem som helst bilforhandler kontakte både importør og produsent for å rette klager. Det kan jo du og jeg også! Jeg tror du forstår at sakens kjerne ikke er hvem som skal gjøre hva, men at Hyundai bør levere lys som gir sikker kjøring.


Helt enig! !

Forresten litt merkelig at ingen på forumet har kommentert resultatet fra kundeundersøkelsen som NAF gjennomfører - Autoindex.
Der kommer Hyundai dårlig ut.
Jeg tror ikke det er primært pga at bilene i seg selv er dårligere enn andre - men heller hvordan kundeservicen oppfattes av oss som kunder.

Feks - dersom Hyundai (les forhandler) hadde håndtert mine klager med hovedlys på en annen måte - ville jeg hatt en helt annen opplevelse av bilkjøpet.
Feks kunne forhandler TIDLIG sagt " OK - vi ser at lyset er dårlig - vi kan montere ekstralys på bilen. Du skal få en meget god pris - der du betaler vår selvkost for lysene - mens vi dekker arbeidet."

Klart jeg hadde sagt ja til det - og hatt en helt annen opplevelse av Hyundai sin kundeservice.

Bilen er OK - men kundeservicen fra Forhandler/Hyundai er ikke ok.

Hva med en/flere tråder der erfaringer på den enkelte forhanler kan diskuteres. Både pos og neg sider.
Ser faren med at det blir litt gapestokk - men kanskje på tide å vekke noen forhandlere . . . .


http://www.klikk.no/motor/bil/article755965.ece


Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator



Antall Innlegg : 381
Points : 416
Reputation : 9
Join date : 13.01.2012
Age : 50
Bosted : Akershus

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyOns Mai 08, 2013 10:42 pm

Heffalompen les og forstå hva jeg skriver please. Det jeg mener er att forhandleren forholder seg til importør og importør tar det videre med Hyundai fabrikken i Korea. INGEN forhandlere har kontakt med fabrikken i Korea. Hva slags info importør gir til Korea er det ingen som vet bortsett fra dem som jobber der.
Håper dette avslutter missforståelser.
Til Toppen Go down
Heffalompen
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 11
Points : 13
Reputation : 0
Join date : 10.11.2012

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyOns Mai 08, 2013 11:04 pm

Geir skrev:
Heffalompen les og forstå hva jeg skriver please. Det jeg mener er att forhandleren forholder seg til importør og importør tar det videre med Hyundai fabrikken i Korea. INGEN forhandlere har kontakt med fabrikken i Korea. Hva slags info importør gir til Korea er det ingen som vet bortsett fra dem som jobber der.
Håper dette avslutter missforståelser.

Nettopp derfor er det viktig at også forhandler bør kontakte produsent direkte for og evt unngå misforståelser.Ikke så enkelt for en forhandler å hvite hva han skal gjøre eller si til kunden, når det kun er importør som har kontakt med produsenten og som du selv skriver så klokt, er info som ingen andre vet noe som helst om. Har selv vært fohandler av diverse produkter og har hatt kontakt både med produsent og importør. Ser ikke hva som skal være et problem med det? Ingen missforståelse fra denne siden!
Til Toppen Go down
Tor2r
Deltagende
Deltagende



Antall Innlegg : 15
Points : 19
Reputation : 0
Join date : 23.09.2012
Bosted : Trondheim

Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser EmptyMan Sep 16, 2013 9:59 pm

Sid skrev:
Geir skrev:
Det er dessverre sånn att fjernlyset er for dårlig på i40 og burde vært xenon også men, hvis det er det eneste sem er feil på bilen er vel ikke det så galt. Kjøp ett xenon kitt og bygg om. Ellers så er det flere som er blitt fornøyd etter pæreskift til f.eks. Osram sine sterkeste pærer. Den forhandleren som har sagt att de ødeleger reflektoren etter en stund tar feil og vet ikke hva de prater om. Reflektorer ødeleges av varme og osram eller phillips sine pærer blir ikke varmere enn vanlige pærer men, de lyser hvitere derav sterkere.
Mulig jeg har for høye forventninger - men jeg synes ikke det er urimelig at nye biler i dag leveres med akseptable fjernlys.
Synes heller ikke det burde være nødvendig å "oppgradere" med uorginalt utstyr som forringer garanti.

Side jeg kjøpte bilen jan 2012 har jeg hatt bilen inne på verksted for:
- bytte xenon-lykter to ganger pga feil med AFLS
- nye H7 pærer med hvitere lys (mer lys?)
- byttet ratt pga skinn som flasser
- vibrasjon/skrangling i dashbordet
- byttet dempere på bakluke
- byttet parkeringssensor foran
- bytte list/rail på taket

Mange småting - men det er kanskje slik det er/skal være??

Fikk du rettet på vibrasjonen/skranglingen i dash? er sånn hos meg og, en dag vurderte jeg å kjøre rett inn i fjellveggen:x 
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skinnratt som flasser Empty
PosteTema: Re: Skinnratt som flasser   Skinnratt som flasser Empty

Til Toppen Go down
 
Skinnratt som flasser
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Skinn som flasser.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: i40-
Gå Til: