Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 Luft motstand eller Drag Coefficient

Go down 
AvInnlegg
tuscani32
Aktiv
Aktiv
tuscani32


Antall Innlegg : 57
Points : 98
Reputation : 1
Join date : 12.03.2011
Age : 66
Bosted : Porsgrunn
Job/hobbies : Bil Seiling

Luft motstand eller Drag Coefficient Empty
PosteTema: Luft motstand eller Drag Coefficient   Luft motstand eller Drag Coefficient EmptyMan Nov 26, 2012 12:13 am

Så er det vinter igjen og tiden er inne for klargjøring for neste sesong. Merklig er ikke coupe GK orginal verdensmester når det gjelder luftmotstand. Den er sånn omtrent på lik linje med Audi TT, litt bedre. Hyundai Tiburon GT orginal har cd0.32 og cda 6.52. Jeg tror at en stor del av dette skyldes luftstrømmen under bilen. Orginalt har GKèn en fang skjerm bak som lager en stor "air dam" under bilen. Jeg har hørt fra informerte kilder at orginalt må ikke bilen kjøres over 250km/t.
Ta for eksempel Ferrari som har jobbet veldig mye med dette. De lager til og med splitters under bilen foran hjula.
Hvis du tar en titt i mitt billed arkiv har jeg lagt ut to bilder som viser forslag som vil hjelpe. Kombiner løsningen med litt platearbeid under bilen så tror jeg helt sikker det vil bli jul i år også. santa
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/watch?v=8YN2FueU724
 
Luft motstand eller Drag Coefficient
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: Coupe GK og GK F/L (Tuscani)-
Gå Til: