Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks   Om  Kontakt  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy



Følg HFN på facebook

Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» IX35 Fuel Cell
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTir Jan 11, 2022 3:28 pm by dessen.lars@gmail.com

» IX 35 Startproblem
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyMan Jan 10, 2022 6:10 pm by Tobben

» Feilkode P1512
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyOns Jan 05, 2022 2:30 pm by smyre

» Parkerings skade.
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyFre Okt 08, 2021 11:54 pm by harald

» Fjernkontroller / dør åpnere virker ikke 2006 Santa Fe
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptySøn Sep 06, 2020 6:09 pm by Roan

» Boltsirkelen
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyOns Sep 02, 2020 9:23 pm by Tormod

» Radiator problem
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTir Mar 10, 2020 6:27 am by harald

» Er 1.6 & 2.0 Girkasse helt like?
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyMan Mar 09, 2020 12:41 am by KNUTJAR@GMAIL.COM

» Feil i bremselys bryter.
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyLør Okt 12, 2019 4:46 pm by JanOlav


 

 Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd

Go down 
2 posters
AvInnlegg
pioneer1
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 82
Points : 126
Reputation : 2
Join date : 10.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyOns Mar 12, 2014 4:20 pm

Hei

Noen som er interessert i å kjøpe oppgraderingen til Pioneer spiller med DAB, ryggekamera, DVD, fjernkontroll+++?
Har 5 kanals forsterker til høyttalerne
Polk Audio komponent sett framme
Polk Audio koax element bak.
Infinity 12" subwoofer i kasse som skrus ned i reservehjulsbrønnen

Hyundai i40 Comfort betjeningspanel til klimaanlegg (dette grunnet at klima info kommer på skjermen på Premium utgaven)

Nypris på alt er godt over 12.000

Eneste som har laget trøbbel, er overgangen fra Connects2 til rattkontrollen. Her holder jeg på med en support sak, så det bør gå an å fikse.
Til Toppen Go down
bjorjo
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 7
Points : 7
Reputation : 0
Join date : 22.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTor Mar 13, 2014 7:40 am

Vet du at er forskjell på koblingen til rattknappene på i40 avhengig av om det er navi eller standard radio på i40 ? De har altså 2 forskjellige pin-outs på den lange pluggen inn til radioen avhengig av hva slags radio som står der. Helt utrolig dumt av Hyundai. Hvis det er beregnet standard radio i bilen, så er styrespenningen fra knappene på pinne 4. Hvis bilen er beregnet på navi- radio så er styrespenningen på pinne 5. ! Disse opplysningene har jeg fra Tjosan i det svenske forumet. Jeg kjøpte AutoDab dab adapter fra Connects2 som selvfølgelig ikke fungerte da connects2 hadde koplet styrespenningen til pinne 4 . Byttet om til pinne 5 , og da fungerte alt . Jeg har informert connects2 for et halvt år siden, men det ser ikke ut til at de gjør noe med det. Mvh BJ
Til Toppen Go down
pioneer1
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 82
Points : 126
Reputation : 2
Join date : 10.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTor Mar 13, 2014 7:51 am

bjorjo skrev:
Vet du at er forskjell på koblingen til rattknappene på i40 avhengig av om det er navi eller standard radio på i40 ?   De har altså 2 forskjellige pin-outs på den lange pluggen inn til radioen avhengig av hva slags radio som står der. Helt utrolig dumt av Hyundai.  Hvis det er beregnet standard radio i bilen, så er styrespenningen fra knappene på pinne 4.  Hvis bilen er beregnet på navi- radio så er styrespenningen på pinne 5. !   Disse opplysningene har jeg fra Tjosan i det svenske forumet.  Jeg kjøpte AutoDab dab adapter fra Connects2  som selvfølgelig ikke fungerte da connects2 hadde koplet styrespenningen til pinne 4 .  Byttet om til pinne 5 , og da fungerte alt .   Jeg har informert connects2 for et halvt år siden, men det ser ikke ut til at de gjør noe med det.  Mvh BJ

Interessant lesning.
Jeg har sikkert brukt over 1000 kr bare på overganger til rattkontrollen. Jeg har prøvd både CTSHY 005.2 006.2 og 008.2.
Hvilket varenr er det du har, og har du navi?
Til Toppen Go down
bjorjo
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 7
Points : 7
Reputation : 0
Join date : 22.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTor Mar 13, 2014 8:02 am

Jeg bruker den overgangskabelen som hører med dab adapteren. Vet ikke varenummeret på den. Jeg har navi radio, og bestilte autodab adapter til i40 med navi. Med den fulgte det med ISO adapterkabel med ISO i begge ender. Fikk byttet til en med riktige plugger, men da fungerte ikke rattknappene. Kom i kontakt med Tjosan i det svenske forumet, og han satt på i40 skjemaer. Han fortalte meg om dette, og om flere forskjeller i pin-out til radioene. Du kan se noe av kommunikasjonen med han i det svenske forumet. Hyundaiforum.se
Til Toppen Go down
pioneer1
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 82
Points : 126
Reputation : 2
Join date : 10.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTor Mar 13, 2014 8:29 am

Er det på den hvite pluggen du snakker om pinne 4 og 5? Den til overgang fra Hyundai til ISO
Til Toppen Go down
bjorjo
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 7
Points : 7
Reputation : 0
Join date : 22.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTor Mar 13, 2014 4:21 pm

Ja, den største hvite pluggen som normalt går inn i naviradioen
Til Toppen Go down
pioneer1
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 82
Points : 126
Reputation : 2
Join date : 10.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyTor Mar 13, 2014 4:51 pm

bjorjo skrev:
Ja, den største hvite pluggen som normalt går inn i naviradioen
Får sjekke dette hvis jeg orker. Har plukket ut hele anlegget, så det blir en det kobling for å sjekke
Til Toppen Go down
pioneer1
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 82
Points : 126
Reputation : 2
Join date : 10.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyFre Mar 14, 2014 12:33 pm

pioneer1 skrev:
bjorjo skrev:
Ja, den største hvite pluggen som normalt går inn i naviradioen
Får sjekke dette hvis jeg orker. Har plukket ut hele anlegget, så det blir en det kobling for å sjekke

DU ER EN HELT!!!!!!!! Det virket helt perfekt!
Tusen takk for tipset.

Da selges anlegget med KOMPLETT originalfunksjon
Til Toppen Go down
bjorjo
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 7
Points : 7
Reputation : 0
Join date : 22.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyLør Mar 15, 2014 9:01 am

Bare hyggelig . Egentlig bør du takke Tjosan i det svenske forumet. Det er han jeg fikk opplysningene av
Til Toppen Go down
pioneer1
Aktiv
Aktiv



Antall Innlegg : 82
Points : 126
Reputation : 2
Join date : 10.02.2012

Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd EmptyLør Mar 15, 2014 4:52 pm

Har skrevet takk til ham også Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty
PosteTema: Re: Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd   Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd Empty

Til Toppen Go down
 
Selger full oppgradering til DAB/ oppgradering av lyd
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oppgradering av lydanlegg
» Selger Alpine PXE-H650 lydprosessor

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Modellrelatert diskusjon :: i40-
Gå Til: