Velkommen til Norges eneste Hyundai Forum. Logg inn for å delta i diskusjoner, eller les forumet som gjest.

IndeksIndeks   Om  Kontakt  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  
I samarbeid med Soundergy

Følg HFN på facebook

Søk

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Lufting av Kjølesystem
Yesterday at 1:20 pm by djdanxd

» Litt som jeg lurer på angående Santa fe
Ons Jul 19, 2017 10:48 am by Jørn_E

» belte varsler
Tir Jul 04, 2017 12:42 pm by palm

» Motorlampe
Lør Jun 10, 2017 9:37 am by dieseldamp

» Fjærer foran I40 2011
Lør Mai 06, 2017 5:41 pm by RoyAS

» Heving av kjøpet - oppdatering
Man Feb 27, 2017 8:38 pm by harald

» Rust på bakluke.
Ons Feb 08, 2017 9:37 pm by harald

» Felger til Santa Fe
Tor Feb 02, 2017 11:02 pm by Stalle

» Travers til 2002 coupe 1,6L
Ons Jan 25, 2017 8:38 am by kroatos

Share | 

Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Kimdiesel
Deltagende
Deltagende

Antall Innlegg : 24

PosteTema: Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!    Tir Feb 18, 2014 3:37 pm

Igjen så sitter jeg med bitter ettersmak etter i40 handel hos Mobile Kjeller!! Det har ikke vært annet enn problemer fra dag 1 med bilen,og først så virket det for meg som Mobile Kjeller var service innstilte men nå begynner jeg å føle meg lurt!! Når man går å kjøper en bil som er 1-2 år gammel hos forhandler så regner man ikke med at den skal ha vært kollisjonskadet,isåfall så regner jeg med at dette skulle komme fram av selger når man viser interesse til bilen! Jeg fikk bilen rett før jul å har aldri gått skikkelig inn for å se etter utvendige feil,tok så klart den normale sjekken da bilen sto hos forhandler å fant ingen synlige feil. Men etter at sola har tittet frem på himmelen har jeg vaska bilen når jeg parkerte ute i sola med nyvasket bil tenkte jeg å gå over den å se litt nøyere. Å der fant jeg så klart enda mer feil!!! Panseret er en smule høyere nederst mot lykta enn på andre siden,dette fikk meg til å ville se nærmere. Da ser jeg at grillen har blitt lakkert å det er synelig merker fra maskeringsteipen! I tillegg så er det polert igjennom lakken på ene kanten på grillen! Når går over fronten virker det som en jobb som ble amatørmessig gjort for å få solgt bilen! Panseret virker skeivt å alt kan tyde på at det har blitt gjort på billigst mulig måte!!! Fortsetter rundt bilen å finner så klart mer!!!! Det virker som hele bakfangeren er omlakkert siden det er sig å støvkorn både her å der!! Nå er jeg så møkklei både bil å forhandler at jeg er snart redd for å gjøre noe dumt!!! Noen som har noen tips til hva man kan gjøre i et sånt tilfelle?? Hva har man krav på etc??? Dette drar jo bilen kraftig ned i verdi ved salg. Skulle ikke være nødvendig å gå over bilen med lupe når man kjøper fra en "seriøs" forhandler!? Trodde jeg var trygg men den gang ei!!!!
Til Toppen Go down
Geir
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 381

PosteTema: Re: Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!    Tir Feb 18, 2014 8:36 pm

Ja det baller på seg hos deg, men ikke sikkert bedriften vet att denne har vært skadet. Og det er heller ikke uvanlig at det er riper i fangere etter uforsiktig bruk. Trenger ikke å være store skader det er snakk om.Er det store skader skal vel bedriften si ifra om men, ikke små skader.En bedrift som Mobile tviler jeg på om de driver med sånt snusk, men du kan jo be de sjekke om det er utført noe lakk jobb hos dem.Mitt råd er å ta en tur til dem å snakke med dem iførste omgang. Etter det jeg har forstått er det ikke servicen eller utført arbeid du er missfornøyd med hos dem men, produktet du har kjøpt.
Til Toppen Go down
Kimdiesel
Deltagende
Deltagende

Antall Innlegg : 24

PosteTema: Re: Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!    Tir Feb 18, 2014 9:25 pm

Skal helt klart ta det opp med dem å høre hva de vet om skaden. Er litt riper her å der på bilen men sånt henger jeg meg ikke opp i når bilen er brukt. Men etter å sett nøyere på den så ser det ut til at panseret ligger litt skjevt over til ene siden,pluss at kanten ved lampa ned mot grillen er litt bøyd å stikker opp en del mer enn normalt. Virker som typisk slurvete oppretter jobb å "billig" lakkering... Lurer også på om denne sporinga på bilen kan ha noen sammenheng med en eventuel skade/ulykke den har vært utsatt for. Vi har ofte leasing biler innom på jobben som rettes å lakkeres som senere blir godkjent av selve leasing firma å NAF å kan med sikkerhet si at denne hadde ikke blitt godkjent med den stusselige jobben som har blitt gjort... Har aldri vært borti noen som lakkerer deler av en frontfanger å grill på en ny bil,spesielt leasing bil... Her skal hele lakkeres,noe som ikke har blitt gjort. Samtidig virker det som en liten oppretting har blitt gjort men langt fra 100%. Bakfangeren har sig å mye støvkorn rundt om,dette er garantert ikke fra fabrikk... Bakfangeren er så som så å kan ha blitt oversett av forhandler,men fronten er jeg veldig tvilende til. Er så dårlig utført at rett over Hyundai logoen i grillen er det ikke engang lakkert,ser tydelige merker etter hvor teipen har sittet. Kan ikke skjønne at panseret har flyttet seg såpass å fått en brett uten at lykta har blitt ødelagt i samme slengen.... Dermed burde det vært en rimelig grei størrelse på skaden og jobben at forhandler skulle se og eller vite om den. Mener å huske at selger fortalte meg at bilen har blitt kjøpt ny hos dem i 2012. Alle servicer var ihvertfall tatt hos dem. Da skulle jo dette være en velkjent sak hos dem. Jobben som er gjort er så dårlig at jeg synes det er rart de har oversett den,de går tross alt mye mer nøye over bilene sine enn en vanlig kunde gjør. Dumt av meg å tro at jeg kunne kjøpe en relativt ny bruktbil uten å gå i sømmene på den for å finne feil... Hadde det vært privat eller om bilen var noen år eldre så hadde jeg så klart gått grundig til verks. Var vel litt blind å godtroende når det var en tidligere leasing bil å gjennom en ganske stor forhandler av Hyundai. Etter min erfaring er leasingbiler så å si helt strøkne ved salg... Vekker mye mistanker dette her,men jeg får dra å ta en prat med dem i første omgang. Selvom jeg har følelsen at dette blir bortforklart på en eller annen måte...
Til Toppen Go down
pioneer1
Aktiv
Aktiv

Antall Innlegg : 82

PosteTema: Re: Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!    Søn Feb 23, 2014 7:49 pm

Hei, Kimdiesel

Leit å høre om alle problemene du har hatt.
I loven står det at kjøper er ansvarlig for å besiktige bilen før kjøp.
Men, i dette tilfellet er det etter mitt skjønn bevisst skjulte feil. Dermed har du reklamasjonsrett i 5 år fra du kjøpte bilen fra forhandler. Du kan kreve retting av feilene, avslag i prisen, eller i værste fall å heve kjøpet. Men siste alternativ er nok vanskelig å få til. Da må feilen være så omfattende at heving av kjøpet er eneste utvei. Som regel har selger 3 forsøk på å rette en feil før man kan kreve heving av kjøpet. Men, stå på ditt. Jeg hadde aldri gitt meg med dette

Lykke til!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!    

Til Toppen Go down

Føler meg lurt av forhandler!!! Skjult gammel frontskade!!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bremser til gammel opel
» Gammel moped ønskes kjøpt
» Gammel M5
» Gammel-Ford'n
» Volvo 240 GTX front